lördag 14 augusti 2010

Bloggtorka.


Matte skyller på att datorn sjunger på sin sista visa och att det är därför som jag inte har fått blogga på länge. Vi tränas nu inför höstens alla tävlingar. Inte så hårt som vi borde men ändå rätt intensivt tycker jag. Det skall springas mil i skogen förutom att vi skall tränas på agilityplan. För tillfället är det slalomträning som är i fokus. Vi har fortfarande inte förstått att man skall in i första porten med en pinne på vänster sida.Helens vbalp på 10 månader har fattat men vi är trots allt vinthundar. Vi har liksom andra kvaliteer än en massa larviga regler att följa. Regler är till för att brytas. Matte tycker lika, det är nog därför hon älskar oss så mycket. Vi tränker på Doriz matte som får jättejobbiga behandlingar för sin cancer. Vi skickar kramar och pussa i cyberrymden!
I morgon skall Helene, Wilda och Mitzie hämta oss klockan 10.00 alltså tiiiidigt på morgonen. Vi skall åka och träna på klubben. Nästa helg ska vi tävla på både lördagen och söndagen. Jag skall fundera över hur seriöst jag skall ta det. Matte säger att jag riskerar att flytta hem till golvmattehunden Atlas om jag inte gör mitt bästa.Hans matte har lovat dyrt och heligt att om jag hade bott hos henne hade det inte funnits några krav på mej alls. Förutom att ligga under täcket och vara lika älskvärd som jag alltid är.
Undrar om det går att lita på? För i så fall kommer jag direkt!
På bilden kan ni se mig och syrran inne i stora stan emd amtte och kompisen. Vi var på fikatur.

1 kommentar:

Katta & Doriz sa...

Du gör väl inga ansträngningar om du inte får Vaggerydskorv???? Jag har varit på matte om att skaffa sån där korv. Hon har lovat att hon ska försöka. Men hon är ju så långsam!
Matte tackar för varma tankar. Det värmer säger hon. Jag fattarinte det, fryser hon nu??