söndag 29 mars 2009

Träning!

I dag var första dagen med sommartid! Det passar inte min dygnsklocka! Men vi åkte i alla fall till farmor och fikade. Hon hade förberett en tallrik med leverpastej! Hon har som sagt haft jakthundar, så portionen var inte snål. I eftermiddags hade jag min sedvanliga agilityträning. Jag var ett solsken och matte älskar mej mest av alla hundar för tilllfället. En kul bana som funkade bra för mig. Vi ska tävla i Häxjakten på långfredagen i Kungsbacka, matte tycker detblir bra; långt hemifrån så kan hon åka och kolla på bäjbysarna igen. De kanske kan få se en glimt av en strävsam och arbetsvillig vinthund som omväxling!?
Matte drog sedan ut mig i solskenet och vi lufsade runt på elljusspåret. På hemvägen åkte vi till äldreboendet. Underbara ställe! Fick min andra portion med LEVERPASTEJ!!! Skrämde mattes moster Solveigs fjärilsfink, mkt kul! Nu är jag trött och ska sova. Kajsa-Kavat arbetsvillig och lojal Vinthund till skillnad mot vissa som tror de är prinsessor bara för de har lyckats klämma ut ett par labradorhybrider!

2 kommentarer:

Lyra sa...

Bah... de har flyttat min söndagsagility till långfredagen, så vi kan inte komma och titta när du visar alla hundar var skåpet ska stå. Jag funderar på att ställa upp i vår lokala tävling på klubben i slutet av maj dock. Fått blodad tand nu. Jädrar i havet vad roligt det var att träna igen =D.

Katta & Doriz sa...

Du har det verkligen bra utan Sally! Snacka om att du kan visa matte din fulla potential nu!
Vet du; min matte kommer från Kungsbacka från början! Eller, hon växte upp där i alla fall.
Sopa agilitybanan ren!