torsdag 30 juli 2009

FINBESÖK=UTMATTNINGSSYNDROM.


I dag hade vi finbesök. Tidigt på morgonen knackade det på vår dörr(matte. klockan var kvart i elva!). Syrran och jag är givetvis på vår vakt och stämde upp i skönsång som stod härliga till. Matte tog oss under varsin arm vilket inte är lätt i dagsläget när min kroppshydda är kraftigt förstorad! Hon bar ut oss på gräsmattan och två små snabba vesslor i form av Lyra gummimage och Senja alias Morran kom utfarande likt projektiler i strid. Kajsa visade sin grymma styrka genom att i vanlig ordning lägga tassen på Lyras nacke och visa sina tänder och morra hejdlöst.Sen var allt bra och vi hade en go stund då vi busade och kissade ihop vi passade också på att bajsa alla fyra väldigt trevligt faktiskt! Sedan var det mat för tvåbeningara! Peter var precis som en jultomte full av skägg! My god jag nästan dog av eufori som det heter. Efter detta åkte vi till hundklubben. Där dök mitt ex upp:Jack! Jädrar i havet vad vi härjade hela högen. Senja strosade omkring och kollade hallonen de galna systraran for runt så vi nästan blev yr i mössan. Men vädligt kul tvåbeningaran fikade i vanlig ordning. Sedan visade jag mina agilitykvaliteer vilka är i världsklass, tycker jag! Matte säger att jag gjorde mitt yttersta bara för att hon hade nybakad blodpudding i fickan. Även syrran Kajsa snigel som är helkass (matte skakar på huvudet och hotar att stänga av datorn)fick springa banan som matte och Helen byggde häromdagen. Sedan var det Lyras och Jacks tur och de var väldigt glada över att få hoppa runt med sina mattar. Senja tyckte att det fanns betydligt mer spännade saker att utforska i egen takt på klubbens ägor så det höll hon på med. En klok flicka. Vi pratade om att flytta ihop Senja och jag Därför hoppade jag på ett naturligt sätt in i Nossebrobilen när vi skulle åka hem :Lyra kastade sig in till Kajsa i mattes bil och matte stängde snabbt dörren och tänkte åka hem i förhoppningen om att " förväxligen" inte skulle upptäckas. Jag höll andan i buren, men ....till ingen nytta. jag rycktes brutalt ut av Peter och slängdes in i vår lilla Volvo till min drake till syster. Där rök denna chansen att bli Nossebrohund. SUCK! Sen var jag utslagen jag sov igenom hela Cesarprogrammet som i dag handlade om fula småhundar som biter fmiljen. DET skulle jag aldrig göra! Vi var rätt trötta min syster och jag och jag var faktiskt schysst och tvättade henne ordentligt innan vi somnade med matte i soffa. Matte glömde tyvärr att fota oss men Jacks stormatte hade kamera med sig och Peter filmade mig precis hela tiden jag tror inte han brydde sig om att filma någon annan än mig. Vilket är helt förståligt förstås.Hela tiden var Peter och helens männsikovalp Naemi med en go unge som delade med sig av sin barnmatsburk på ett förträfflgit sätt. Vi var geneörsa och lät henne leka med våra leksaker, matte tyckte kanske att hon inte behövde ha vår tuggben...På bilden kan ni beundra mig i Lyras bur på en utställning för länge sedan. Den andra lilla grå råttan är förstås min andr syster lilla gummiflickan Lyra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag lägger ut några bilder från dagens trevligheter så småningom/Helen

Katta & Doriz sa...

Intressant dag verkar det som. Fast jag förstår ju varför Peter slängde ut dig. Man har ju hört talas om troll i barnsängar om man säger så. Fast riktigt så ful är du ju inte. Faktiskt måste jag erkänna att du IBLAND verkar GANSKA ok.

Dvärghundspossen sa...

Pietro hälsar att han också hoppar in i andras bilar ibland... kan väl vara spännande att byta familj nån gång? Men hittills har det aldrig lyckats.