måndag 20 juli 2009

Taberas på godisskålen!


Häromnatten var syrran och gjorde taberas på tvåbeningarnas gotteskål! Matte var uppe hos lillhusse och pratade det var på natten för matte jobbade och kom sent hem. Hon hörde hur det plingade lite från vardagsrummet. Rätt som det var kom syrran upp och ville vila i lillhusses säng och tjyvlyssna på deras samtal. Det gör hon alltid. Tjyvlyssnar alltså. På moprgonen låg det en stor gottebit på vår lekmatta lite tuggad på den var nog för sur. I soffan låg det utspridda tuggade gottisar fastkletade i tyget. Syrran är lite halvrisig i kistan, det låter som ett mindre fyrverkeri i hennes mage. precis som när jag hade svalt en massa minimajs hela. Piooooo, pioooooo, piooo. Hon grät en skvätt för en stund sedan och kröp upp i mattes knä likaså åt hon som en kossa av gräset när vi var ute och gick i dag. Matte misstänker att hon har en gottegömma i någon rabatt. Matte har försökt att lokalisera den men utan resultat. Husse har nämligen öst på mängder av barkmull i alla rabatterna så vi har ett underbart material att arbeta med i våra försök att anlägga gropar i trägården. Toppenbra av honom! Poröst och fint är det när man gräver i barkmull. I dag lyckades jag rulla mig i en död groda på promenaden detta trots att vi numer är kopplade även i skogen pga av vårt idoga jagande. Matte säger att vi får rusa av oss på hundklubben och i trädgården samt på fotbollsplanen. det är inte lätt att var vinthund i vår familj.
På bilden ser ni mig under en av mina meditationsstunder i matte och husses säng.

nder.

1 kommentar:

Katta & Doriz sa...

Men asså, ibland gillar jag dig! Att rulla sig i en död groda är ju underbart! Trodde inte du gjorde sånt.
Din syrra är ju konstig. Tugga och spoota ut? Svälj gottisarna!! Och vilken snålapa hon är som inte gav dig en egen gottisgömma!
Jag frågade matte varför jag inte har barkmull att gräva i. Hon muttrade något som ionnehöll ord som skitgris, lera, kobajs och annat.