tisdag 28 juli 2009

TRAUMA!


I förrgår hände det något väldigt traumatiskt för lilla mig. Vi var i svampskogen, jag, syrran, matte och husse. Som ni kanske minns så blev jag biten av en sork eller något liknande på långfredagen för ett och ett halvt år sedan i skogen. Efter detta ser jag till att hålla mig på de stigar och spår som finns. Vid svampplockningen funkar inte det så bra. Jag vill inte heller missa det roliga som tvåbeningarna har när de hittar svamp. Syrran och jag blir väldigt glada när det hittas svamp. Jag fick därför göra avkall på min säkerhetsprincip och var med och skuttade ganska ordentligt över stock och sten och framför allt över gamla läskiga grenar som slår upp sådär läskigt. Vi var ute i nästan tre timmar! Ja det tog på krafterna. När vi kom hem stupade vi i soffan syrran och jag. Tvåbeningarna åt stuvade kantareller på mattes egenhändigt bakade tekakor. Senare på kvällen hände det hemska: matte hittade en fästing på insidan av mitt långa slanka rasbakben! Jag blir brutalt fasthållen i mattes famn allt medan hon tar fram fästingplockaren vilket är en typ av tortyrredskap. Tar bort fästingen utan att så mycket som tycka det minsta synd om mej! Jag blev väldigt förorättad och sprang ner och gömde mig under täcket. det finns liksom ingen gräns för vad jag får utstå. På torsdag väntas det storfrämmat från Nossebro! Jag tro jag skall be dem lämna Lyra här och få den stora äran att följa med dem hem. Jag är säker på att de inte brutalt plockar fästingar i Nossebro.

I dag åkte vi till hundklubben med Helen och Luna. Som vanligt plockas vi upp av dem och får i princip åka taxi med dem till klubben! Jag hoppade gladeligen banan som de byggde och fick massor av nybakad blodpudding. Det är nästan så det är värt besväret att hoppa! Jag tigger också väldigt framgångsrikt av Helen på det viset får jag dubbelt upp av gottiset! Inte alls dumt!
På bilden kan ni beundra mig, syrran och Luna. Luna sitter längst ut till vänster om ni är osäkra!

3 kommentarer:

Dvärghundspossen sa...

Pietro hälsar att det ALLTID är lite läskigt att ta sej fram genom väldigt tuff terräng... man kan ju råka skrapa knät och få ett skrubbsår! Men men, det är bara att bita ihop tänderna.

Katta & Doriz sa...

Men oj! Ja fästingar äe hemska. Och att bli fasthållen!! Alla verktyg som människor använder är tortyrverktyg. Speciellt klotänger! Och en DdB i 50-kilos klassen är svår att hålla i kan jag tala om. Du behöver nog äta upp dig så du slipper den tortyren!

Tur att du talade om vem Luna var, trodde hon var den i mitten....

Anonym sa...

precis samma sak hände mig idag fast det var mattes bror magnus som tog bort den. Jag skrekt som en idiot och nu hatar jag honom ännu mer//Jack