torsdag 23 juli 2009

Underbara regniga dagar!




Regnet har verkligen stått som spön i backen i dag! När jag hör att det regnar ute avstår jag från att gå upp från min plats under mattes täcke. Hon knuffar brutalt bort mig från sin arm och vältrar sig upp men hade i dag den goda tonen att låta mig sova fram till lunch i alla fall. Hon bakade. Jag gillar inte bullar till skillnad från syrran som är första provsmakare. Trots detta är det jag som numer leder viktliga stort. Jag är nu trind som en liten julgris, ja i alla fall nästan matte är nöjd så nöjd men märkte i onsdags när vi tränade att jag faktiskt flåsade när vi hoppade en hel bana. till skillnad mot min sååå faaannntastiska fula syster. Hon har midja som värsta Barbien det krypet. Nåväl jag trodde länge att vi skulle slippa att gå på promenad i regent men matte lyckdes pricka in en timma med uppehåll så vi gick till fotbollplanen och rusade av oss det värsta. Min sele fick spännas ut i dag så det kanske är bra att rusa på lite trots allt sen är det ju bara plus att det finns gott om harskit där att smaska på! Matte hade tänkt att festa på en räkmacka till frukost i dag. Hon åt halva sedan ringde det och hon gick för att svara i telefon. När hon kom in i köket var mackan väck. Jag låg förstås och sov och hade inget med den saken att göra. jag har dessutom förätit mig på räkor så helt ärligt är jag inte intresserad av mattes räkmackor alls. Det är däremot min syster. Hon tjyvade helt fräck mattes macka. Det fanns inte så mycket som en majonäsklick kvar. BORTA!- ner i odjurets mage helt enkelt.Hon hade inte ens vett att skämmas. Kajsa alltså inte matte! Matte rostade bröd i stället vilket var mycket bättre för hennes figur. Tyvärr finns inget bevismaterial att visa här på min blogg. På lördag åker vi till Lövudden på Italienarspecialen. Vi är dock för fula för att ställas ut så det blir till att mingla loss i stället och träffa våra vänner. Skönt att slippa dras runt med en snara om halsen med en sur matte i andra ändan. På bilden ser ni mig och syrran en mindre regnig dag på altanen i amttes solstol. Hon fick ta en annan! Dessutom är det en bild på räckmackor varav syrran slukade nästan en hel. Till och med citronen försvann ner i stålmagen.

4 kommentarer:

Dvärghundspossen sa...

Lilla Pietro är inte heller så förtjust i regn... Nu när vi har hus och inhägnad tomt har jag slutat TVINGA ut honom i dåligt väder. Istället för han själv bestämma när han blivit såpass kissnödig att det är värt att bli blöt för att få tömma ur sej... ;-)

Peter sa...

Sally, jag har sparat lite skägg åt dig :-)

Katta & Doriz sa...

Konstigt att din syster är så smal och smäcker om det är hon som stjäl all mat..... Tror du är överbevisad din tjockis!

Linnea sa...

Men Kajsa har du gått och blivit blond!!! Snyggt! Jag gillar annorlunda färger! =)