måndag 6 juli 2009

SEMESTER!

Jag och syrran är på semester med husse och matte i husvagnen i Halland. Vi har det så bra, vi älskar husvagnssemester. Vi har koll på precis allt som tvåbeningarna gör. Granne Ursula matar oss med korv och gottis vilket har inneburit att Kajsa är en rymmardrottning, hon slinker under tältduken och får massor med korv. Inte så rättvist att det uppförandet premieras. Men men som ni vet finns ingen rättvisa alls! Andra positiva saker: jag löper med besked;-) en lösspringande tibetansk spaniel är mkt intresserad och jag skall villigt erkänna tt det inte hade varit helt fel! MEN Sillibollan vill ha en renrasig valp efter mig så jag får väl hålla på mig:-)En ännu bättre sak: husvagnen framför vår ahr fått besök av ägarnas barnbarn som har TVÅ KNINER med sig! Mumsfillibabba! Matte och husse måste alltså vakta så in i norden.
Innan vi åkte var syrran och testade LC för första gången och var visst duktig som bara den. Hon jagade trasan med liv och lust fullständigt förblindad. precis enligt regelboken. Jag fick inte vara med pga mitt tillstånd. Matte säger att syrran alltid gör sitt bästa det är därför det är så kul att ha med henne. Det var en pik till mig jag vet. men jag är mer för mingel än för arbete. Matte har dock en tro på att LC kan passa även mitt lata sinne för jag är precis galen i kaniner. Skriker och blir ollonlila hela jag så fort jag ser en kanin och det gör jag varje dag på semestern. Vi åker hem till helgen då skall jag lägga in lite semesterbilder. Ni får tåla er tills dess.

2 kommentarer:

Fröken Lotta sa...

Hmmm... ni vet vad jag tycker om att kampa med hundar...

Katta & Doriz sa...

Ojojoj, kaniner. De kan nog smaka gott. Jag fatgtar inte varför folk ska ha dem i burar. Är det förvaring innan middagen eller?