söndag 12 juli 2009

Hemma igen!




I dag åkte vi hem till Buskvarna igen. Med besked gjorde sig vår verklighet påmind! Detta genom en långpromenad med matte och kompisen A. De har varit i från varandra flera veckor och hade så mycket att prata om att de inte brydde sig om att titta på himlen innan de gick ut på en 8 km runda. MED mig och syrran. Efter ca: tre kilometer började det regna, ja då menar jag regna på riktigt. Vi blev genomblöta. Det skvätte dessutom om tassarna när vi pinnade på. A tappade en kontaktlins efter allt vatten i ögonen hon hade svarta ränder i ansiktet efter mascaran, matte var som en nybadad fet katt. Precis bakåtslickat hår. Jag och Kajsa var tappra men vårt kroppsspråk talade sitt tydliga språk: DÅLIG TAJMING! Dock lyftes promenaden med att vi på nära håll mötte både rådjur och harar. Alltid något.



Jag petar in lite bilder från syrrans LC träning, hon ser faktiskt ut som Anthony Hopkins eller vad han heter som spelar den där galningen Hannibal. Med detta menar jag att det finns likheter mellan syrran iförd munkorg och Anthonyn i Hannibalutstyrsel!


SENASTE NYTT från Ölands norra udde: Jack har träffat vår gemensamma valp Teodor där! Världen är liten!

2 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Jisses så lika de är. Ungefär som du å ET.
Hoppas din matte hade den goda smaken att låta er roa hararna!

Linnea sa...

Jag skrattar ihjäl mig... =D du är så jäkla fyndig alltså.

kram från oss