tisdag 16 februari 2010

Hundvakter!


I dag har matte, syrran och jag vaktat Grabbarna på Bredgatan några timmar.Gamle Zappa är nu 13 år och har fått för sig att han inte vill vara utan tvåbeningar hemma. DÅ kallar man in mig! Han försöker äta sig ut från huset, ylar och bajsar ner sej Det är inte alls kul för någon. Nåväl jag ställer gärna upp.Han blev alldeles till sig när jag kissade i hans snödriva utanför altanen. Hans lilla underkäke darrade av eufori! Sedan hade jag fullt upp med att klänga på Fröken Lotta innan hon skulle i väg. Zappa blev dock lite purken när jag gned min bröstkorg med alla mina behag över hans skalle. Lotta funderade över hur livet skulle te sig om man hade den livsfilosofin som jag har...nämligen att vara fast och fullt övertygad om att ALLA VERKLIGEN ÄLSKAR EN! Jag kan bara rekommendera detta tankesätt och livsstil. Livet a´la Sallymander!
På tal om livet kunde jag i dag läsa på Lyras blogg att min allra första kärlek Qvanting har varit i hundhimlen i 4 år i dag. Det är tack vare mig och Qvanting som våra tvåbeningar är vänner. Vi sänder Qvanting massor av goda tankar! Vi snodde en bild på honom på hans minnessida. www.qvanting.se

2 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Vilken tur att Qvanting fanns med andra ord!
När det gäller din inställning till livet så är den skitbra! För hur kan man undgå att älska sådana som dig och mig???

Jeppsson sa...

Det är väl klart att alla älskar en? Eller hur menar du?
/Pietro