söndag 28 februari 2010

Intelligenta jag!




Ett exempel på min oerhörda intelligens kommer här:
Härom kvällen var jag ute på snabbvisit i trädgården för att göra det stora. Det var kallt och som vanligt fullt med snö vilket alltid innebär att jag är jättesnabb in igen! Matte hörde mina rappa steg i altantrappan men sen blev det tyst. Efter en kort stund hörde hon ett klagande gnölande från mig. Hon undrade varför jag inte kom in men jag vägrade röra mig. Jag vände upp bakdelen mot matte och där såg hon äntligen vad som var fel! Ett hårstrå med bajs på hängde från min rumpa. Matte hämtade toapapper och drog bort skiten. SEN hoppade jag in glad i hågen. Det var ett av alla dagligen förekommande exempel på min fantastiska intelligens! Eller hur?
På bilderna kan ni se vad syrran och jag gör av vår överskottsenergi på! BROTTNING! I dag fick Jack följa med Kajsa och träna agility. Väldigt konstigt. Han skall hjälpa matte att klara våren när Kajsa och jag skall föda valpar. Så snart byter min blogg namn. Det får väl bli Vi föräldrar eller nåt sånt...Jacks mattar och hussar är så snälla som lånar ut den lille prinsen. Han kom till ridhuset i dag iförd en blank svart kappa med vit pälskrage och blingbling spänne OCH ett halsband med GULD på. Kajsa hade som vanligt sin fulsele och sin randiga polo. LITE mer sportig alltså. matte skall sy en combatjacka till Jack. Han kallas nu Prinsen av Makedonien.Han och Kajsa hade haft jättskoj och de var sååå duktiga. Fan trot!

1 kommentar:

Katta & Doriz sa...

Va?! Ska du föröka dig igen????? Tror du inte du får ännu mera hängtuttar då?
Och Kajsa då. Hur ska ni få sålt hennes valpar om dina är födda ungefär samtidigt? Ingen väljer väl Kajsas valpisar före dina?