söndag 7 februari 2010

Lillvalpen!





I dag åkte matte och jag till Jönköping och hälsade på min systerdotter! Lilla Monika som är Lyras valp. Monika heter numer Bella. Hon bor med en urläcker och SNÄll Bullterrier som heter Molly. Jag blev blixtförälskad i hussepappa i huset. Han nhade skägg;-)Lilla Bella blev lycklig över att få träffa mig. Vilket inte är på något sätt förvånande. Jag blev nästan nerbrottad när jag skulle gå hem. Jag fick smaka lite semla när tvåbeningarna fikade. SEN åkte steken fram: now we taking...Men tyvärr var den inte ämnad åt mig. Jag skötte mig som vanligt utmärkt och stod ut med att ha valpen hängandes i halsskinnet. Matte längtar nu efter en egen valp! Jag vet inte riktigt vad jag skall säga om det...Söt som socker är lilla Bella och mktt lik sin mamma säger matte. jag tycker hon var nästan lika vacker som jag är. Eftermiddagen tillbringade vi i ett kallt ridhus på agilityträning. Väldigt roligt faktiskt! Jag blir som en gasell över hinder och upp på balanshindren. Det är toppen. Dagen till ära hade matte med BÅDE leverpastej och ugnsbakad blodpudding. Då är det nästan värt att engagera sig lite...

2 kommentarer:

Lyra sa...

Hiiimmmel vad lik hon är mig!!! Husse och matte dånar. De ser verkligen fram emot att få träffa Bella någon gång framöver.

Katta & Doriz sa...

När matte fick se bullen sa hon ÅÅÅÅÅÅÅÅÅH! Löjligt! Hon vill ha en sån, har alltid velat det. Men hon säger att det inte går med hennes sjukdom. Något om att jag är lugnare och latare och att det passar henne bättre.
Valpisen var söt! Ser ut som en av mina leksaker faktiskt