söndag 14 februari 2010

Lägesbeskrivning.



Här händer inte något. Husse är i Stockholm på möbelmässa. Hur kul kan det vara? Vi ligger mest hemma och softar. Matte syr nya jackor till oss i dag. Det blir kamoflagejackor i fleece. Hoppas inte att hon tänker sända oss till Afghanistan eller Haiti på uppdrag bara.
Vi har ett intressant grävprojket på gång i trädgården. Genom vår trädgård går en fjärrvärmeledning. Detta innebär att marken där den går inte är frusen! Fantastiska möjligheter för oss trädgårdsprojekterare! Vi gräver idogt och helst på natten vilket irriterar matte gräsligt. Hon menar att vi inte borde vilja vara ute på kalla natten utan jackor när vi blåvägrar att gå ut på dagen MED jackor. Hon är så trög. När grävmanin griper tag i oss finns liksom inga hinder. Hon borde verkligen testa själv! Hon har ingen som helst försåelse för vårt nattarbete. Gnäller bara att hon inte har några småbarn längre och vill sova på natten. SUCK!

2 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Jag tycker så synd om er som har en sån korkad matte! gräva är ju det bästa som finns! Och har hon inte hört talas om att de med konstnärliga ådror oftast får inspiration på natten?!

Förresten; en sån jacka skulle jag också vilja ha. Jag är trött på att frysa! men matte muttrar något om att jag skulle se ut som en stor squash i en sån tröja. De måste vara fina, squash!

Linnea sa...

Jag vill gärna se bilder på er i jackorna sen! Det kan ju inte bli annat än snyggt med kamoflagetyg!