lördag 20 februari 2010

Vetevärmarekoma!



Vi har i dag tillbringat dagen i soffan med matte och vår vetevärmare. När matte värmer den i micron blir vi halvgalna. Vi kastar oss över den och ligger sedan som plattfiskar över den. Kajsa är värst!Hon knorrar och låter vällustigt. Jag bara sträcker ut mig och njuter med ett småleende på läpparna. Det ahr kommit massor av snö. Detta innebar att vi inte kom ut i dag. Husse skottade av altanen och trappan ner till trädgården sen orkade inte han mer! Precis som om vi skulle gå ut med snö upp till manken, minst! Matte är handlingskraftig och tog snöskyffeln och skottade upp våra gångar i trädgården igen. SKÖNT! I morgon är det agilityträning igen. men om vädret är lika fult som i dag eller värre stannar vi hemma. För att slå ijhäl tiden lite brottas vi lite varje dag (syrran och jag, matte och husse brottas också men då får inte vi vara med av någon konstig anledning). Det är väldigt underhållande och spännade! Jag vinner alltid.

2 kommentarer:

Linnea, Beck o Sigg sa...

I em tränar vi agility också! Båda hundarna ska med! Det blir skoj, hoppas jag. Skönt att det är på em, så plogen varit framme!

Katta & Doriz sa...

Jag försöker brottas med katterna. Då blir matte sur.
Va taskig din husser och matte äår som i´nte låter er brottas med dem. Konstiga människor!

Matte hälsar att hon ska höra sig för, men hon vet ingen så här på rak arm som kan ta fåglarna.