lördag 22 november 2008

Agilitycomeback!



I dag skulle vi varit på agilitykurs med matte men i går dök det upp saker som gjorde att matte var tvungen att vara hemma och göra lite fruuppgifter på eftermiddagen. Någon annan glad människa och jycke fick ta vår plats och instruktören slapp få hjärtinfarkt. Nåväl vi åkte till Forserum med Luna för att tävla. jag har tävlat en gång för länge sedan då rymde jag från plan och snodde korv av en tant i publiken. Matte lade märke till att jag verkade vara laddad i går och bestämde att jag gott kunde göra ett nytt försök. det var snö och minusgrader ute, ingen snö i ridhuset men märk väl minusgrader. Matte hade dock för en gångs skull tänkt till och hade både tröjor och jackor på oss samt buren med flera filtar i. Luna var med med sin tjocka päls.Den hade varit go att värma sig i. Först ville jag inte hoppa alls på framhoppningen men fick lite gottis av matte och kom på att det var lattjo trots allt. Kajsa tog ett extra hinder på sin runda som vanligt och blev DISKAD. Matte var förstås ändå nöjd med krypet. Jag däremot tog det hela lite mer allvarligt och NOLLADE. Matte nästan svimmade. sen fick jag inte vara med mer. Matte säger att hon inte vill utmana ödet d.v.s. mig. Men jag tror det beror på att hon inte ville knäcka Kajsas självförtroende. I nästa klass var det knixigt som bara den, många kruxiga vägar att ta. Mot alla odds var Kajsa den enda som lyckade bra där och hon VANN. Nu dog nästan matte. Fina rosetter fick vi och jag valde ett smaskigt ben som pris, Kajsa fick inte välja för matte valde ut nån larvig aktiveringsleksak åt henne. Luna var inte i form och stressade upp sig så att hon nästan började äta på sin matte. I morgon skall matte få den stora äran att kasta en tom läskburk fylld med skruvar efter henne om hon börjar tugga på sin matte. Då är ju inte burken tom längre förresten...Som vanligt väcker syrran och jag uppståndelse med våra väsen. När vi gick och fikade i deras klubbstuga lyckades jag hoppa upp i soffan och sno en köttbulle från en smörgås. Den var inte mattes. Fast matte hade köpt korv till mig och Kajsa. Man får korv om man är duktig hund på agilitytävling viskade syrran. Nu förstår jag plötsligt vitsen med agility!!!Agility= KORV.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Tjusigt tjejer!!! Grattis! Vad härligt! VI ska snart också ta tag i vår agility.... det ska bli skoj!

FIna täcken med! =)

hälsar
Linnea o Beckan

Lena sa...

Många grattis kramar från
pinnarna i Kode.

Myrra och matte Mia sa...

Grattis Sally! Du är ju bara bäst! Snygga rosetter och korv - vad kan man mer begära!

Unknown sa...

Grattis! Agility skulle jag nog aldrig prova på, våra hundar har för mycket hyss för sig och för mycket egen vilja. =) Men på hundutställningar har det hänt att även dom gått i andras väskor m.m. och tagit godis eller smörgåsar. Alltid lika kul!

Anonym sa...

WOW! Att du inte skämdes ihjäl över din syster. Fast det är klart, du fick ju korv....
Men jag håller med: köttbullar är godare. Så du gjorde rätt som snodde en!

Anonym sa...

Grattis snyggingar!
Vi blir riktigt stolta över er!

Anonym sa...

Hej! Ville bara tala om att ni inte ska bli förv¨ånade om Rix hör av sig, ni är nominerade. rixfm.com
Så nu håller vi tummarna!