torsdag 6 november 2008

Jag lever!







Jag är inte död om någon varit orolig! Jag är visserligen halvdöd men orsaken till min bloggtorka är min eländiga matte. Som vanligt...Hon har suttit vid datorn i hundratals timmar och knattrat på något larvigt examensarbete. Jag tog valpkursexamen men inte höll jag på med sånt trams. jag gjorde ett trick sen var det klart. Jag skall nu förresten gå en endagskurs i konsten att bli inspirerad med klickar. Good luck säger jag. Min extra matte Anna skall få den stora äran att vara med. Matte kan slänga sig i väggen om hon tror att jag skall sätta mig som den snälle Lucas gör på en platta på golvet bara för att fröken Lotta klickar. Hi hi. Nåväl jag är som sagt dödstrött! Jag har varit valpvakt hela veckan. Lille Mozart (Qvickelyckans Pietro) har varit hos oss. I dag var jag hos honom och vaktade själv ett par timmar när våra mattar jobbade. Puuuu jag är snäll men det går till en viss gräns sen får ha lite stryk. han är obegripligt galen den pojken. jag har honom hängandes överallt men fostrar på rätt bra. Kajsa har varit minst sagt skeptisk och verkar njuta av att ha någon som hon kan bemästra. Hon morrar och visar hela garnityret och lägger sina pinnben på Mozarts rygg. han kastar sig som en upp och nedvänd marsipangris med sin rosa pälslösa mage i vädret. Kajsa ler. Hon fick inte vara med i dag eftersom matte inte litar på att hon vet var gränsen går. Mozart vet inget om gränser: än. I går kom Luna och hennes matte hit det var kul. Då var det fullt hus. Luna är en go tjej fast hon är en sheltie. Undrens tid äro som sagt icke förbi. I morgon kommer valpskrället vid 10-tiden. Pust. På bilderna kan ni beskåda mattes lår med blåmärke, som ni ser är det ingen likhet med mattes ben och våra ras pinnben. Sen är det Kajsa och jag och vår kompis Luna. den bilden kan illustrera att av oss inte hör dit. Slutligen är det jag och syrran och hennes valp som i brist på vinylhamburgaren nu har en vinylplastanka, död och utan fjädrar som valp. Det är liksom dax igen för Kajsa att ha valp. Ett fasligt pipande är det på nätterna när matte och husse vältrar sig i sängen och ankan hamnar under dem. Till följd att Kajsa blir orolig. Hon lägger ankan så fint bredvid matte och förväntar sig valpvakt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

te ju säga att Kajsa och hennes valp är rätt lika.....

Unknown sa...

Matte har köpt en klickerbok som hon läser på lediga stunder och förväntar sig att hon ska kunna få fason på oss med.... Eller Senja i alla fall =D jag är ju rätt fasonerad redan. Hon undrar om fröken Lotta kan hålla privatkurs så hon fattar hur man gör. Än så länge har vi bara fått en massa frolic och klick.

//Lyra

Rally-Sally sa...

vi kan rapportera när vi har varit på kursen. `Vi kan bjuda hit fröken Lotta nästa gång ni kommer!