lördag 8 november 2008

Skadad!






I dag var vi ute på promenad med matte på morgonen. Vi gick till Folket park! Där är det kul att springa om det inte är folk där. det var det inte på morgonen i dag. Matte släppte oss för det är så fint inhägnat och stora härliga fält att springa på. Denna morgon tyckte en hare också att det var härligt att springa. Han hade nog inte räknat med att vi skulle vara där. Jädrar i havet vilken fart det blev jag gav upp ganska snart men syrran jagade iväg skrället åt fanders. Matte var verkligen förargad. Vi var inte mycket värda. När vi gick hem, matte tog långa bestämda kliv och vi småsprang bredvid, jag var som vanligt ollonlila från topp till tå efter min jakt, såg matte att jag blödde ymmigt (nåja.../matte)från höger ben. Matte brydde sig inte utan tyckte på nåt konstigt sätt att jag fick skylla mig själv. När vi kom hem duschade hon mina ben och såg att klon på sporren var trasig. Hon ringde min uppfödare Lena och fick beskedet att avvakta. Sedan plockade matte fram första hjälpen kitet som jag vann på någon utställning för länge sedan. det blev bandage på benet och jäklar vad ont det började göra då. Jag är verkligen handikappad nu.

3 kommentarer:

Myrra och matte Mia sa...

Åh, så förfärligt! Stackars dej, Sally! Det ser väldigt illa ut på bilderna. Ack ja! Du får väl ta det väldigt lugnt några dagar och kräva lite (eller mycket) extra ombryning och extra mycket smaskens och extra allt. Det behöver en som är så handikappad som du just nu. Hoppas det går över och inte gör ont! Nattinatt, tjejen!

Anonym sa...

Men stackare! Det är fruktansvärt!!!! Jag hoppas verkligen du får all uppmärksamhet du förtjänar nu. För det är riktigt illa att vara så handikappad!!!! Då bara måste man få all uppmärksamhet och allt gott i hela världen!

TeamLeader sa...

Stackars dig Sally. Jag och Milo skickar många kramar och pussar till dig!