lördag 5 juni 2010

Mycket nytt!






Vår vän lilla Luna är ju som sagt dessvärre i hundhimlen. Matte och Helene är jätteledsna. MEN i torsdags flyttade en liten ny hundflicka hem till Wilda och hennes familj. Det är Lunas systers dotter dotter. En liten 3 månaders ulltott som kallas för Mitzie. Hon kommer från samma fina kennel som luna: Mybackens kennel. Vi hälsade på där hemma i går. Det var highlife. Jag luktade igenom henne och fann att allt stod rätt till. Sen lekte jag en stund med ungdomarna. Vilket innebar att ajg sprang mitt fortaste i den lilla radhusträdgården medans de två små pälsbollarna jagade mig, ibland från varsitt håll. Givetvis kollrade de blot sej när jag gjorde mina snabba svängar. Jag tror dock att de har potential båda två att bli nrätt snabba. Vi var och tävlade i dag matte och jag. Jag valde att stanna kvar på banan och hade det ganska lattjo. Det är bara slalomeländet som vi gör bort oss lite på. Missade en pinne i vardera klass i slalom så vi fick göra om skiten. MEN vi diskades inte och vi hamnade på en enligt matte hedrande 15:e plats i den där cupen som det visst var. Många duktiga hundar och förare kom före oss. Vilket var väntat. Min tränare Emma som skall tävla SM om några veckor vann. Det var roligt.Nästa helg är det DM som gäller. Träffade inga speciellt snygga grabbar. Jag låg och solade mestadels allt medan de vanliga jyckarna flåsade för fullt i den stekande solen.

3 kommentarer:

Jeppsson sa...

Pietro älskar också värmen, och solar gärna när andra hundar tycker det är för varmt.

Katta & Doriz sa...

Du får att göra med den där lilla. Jag slkulle hellre vilja ha en lillebror. Men en lillasyster hade också varit kul. Fast de måste ju sova i samma säng som mig å mattem så då vill jag inte ha någon alls.
Tycker du var skitduktig på tävlingen som inte blev diskad!

Anneli sa...

Va duktig du är på agility!! Hoppas att ja å hundarna me kommer så långt nån gång!