tisdag 22 juni 2010

Triple Dog Show-suck!



I helgen har det varit en stor hundutställning i Jönköping som varade i tre dagar med ca: 11000 hundar. Varav jag var en.Min rumpa började så lägligt att anta groteska former och mitt humör likaså. Det var dax för sommarlöpet! Jag hade lyckligtvis turen att slippa utställningsringen. Till skillnad från flera av mina vänner. Två släktingar till Kajsa och deras matte Rebecka bodde hos oss vilket jag uppskattade mycket. Alltid kul med nya väninnor. Lilla Snigel fick nåt sånt där CERT som skall vara så fint. Matte nästan grät en skvätt för hon tycker att Kajsa är lik Snigel i själen. De är släkt fast vi kommer inte ihåg hur. Jag var med och förgyllde agilityuppvisningarna. Två om dagen. Detta innebar inte bara vedermödor för min del utan gräddfil in med bilen på området dockn ingen egen P-plats vilket hade varit att föredra med egen P-skylt. Men man kan kanske inte få allt. Matte styrde bilen bestämt in på området och jag och mina nya väninnor slapp besikta oss. Detta imponerade stort på Rebecka. VIP. Det är grejjer det. Vi träffade förstås Lena, Sollibollan och Jacks Helene. Alltid kul att gosa med dessa människor jack nästan hoppade ur det ebenholtsfäörgade blanka skinnet i sin iver att uppvakta mig. Tosca var dessutom i höglöp aså han hade att stå i. Han vann nåt väldigt fint på söndagen och fick traska runt i finalringen. Lena och Tosca likaså fastän på lördagen. Ni får kolla Lenas (Qvickelyckan) blogg/hemsida för korrekt info.Jag hoppade runt två gånger om dagen. Ena dagen rymde jag till publiken där Rebecka stod med TVå pinnpojkar som jag fattade tycke för. Annars skötte jag mig hyfsat bra fast aningens trött var jag med tanke på min tjockrumpa och känslor som den medför. Matte och jag var i alla fall i TV 4. En lång intervju som blev några sekunder med en fnissande matte och en vacker Sally i famnen. tur jag hade min rosa sele med prickar på så att jag i alla fall var anständig. Summa sumarum: Jag var väldigt glad när det hela var över. Trevligt att träffa kompisar och tvåbeningar men joobbbbbbiiiigt! I dag har jag solat på altanen och bara gått en promenad med matte. Det är livet det. Nu är det endast 11 dagar kvar till det är slut på friden. Jag återkommer med info om naturkatastrofen som kommer att drabba mig!Bilderna är tagna av min Lena och visar mig i action. Tyvärr syns min tjockrumpa på hoppbilden...

4 kommentarer:

Elisabeth sa...

Jag kan inte sen nån tjockrumpa, det är bara som du tror!!!

Lisa sa...

otroligt söt liten vovve!:)

Katta & Doriz sa...

Tycker faktiskt inte heller att din tjockrumpa syns. Och du vet ju hur ärlig jag är!
Jag är då förvånad över att du inte fick en egen reserverad parkeringsplats. Trodde primadonnor hade det.
Njut av lugnet innan vampyren kommer hem!

Elisabeth sa...

Hoppas det är okey att jag länkar till din sida, Sally, från min blogg