måndag 25 januari 2010

Babylängtan!



Matte sitter och tittar på Tv-programmet Familjen annorlunda. En familj har nio barn (tvåbeningar)och mamman och pappan längtar ihjäl sig efter ett tionde barn. När matte satt och förfasade sig över detta och inte kunde föreställa sej den längtan när man har nio små elaka dvärgar slog blixten ner i henne och en väldigt stark längtan växte fram: VALPSJUKA! Mattes bröst nästan slets sönder av en intensiv längtan. Det är bara det att mattes tänkta solsemester kan ligga risigt till i så fall...Kajsa skall paras vid nästa löp. Tanken har varit att även jag skall berika jordelivet med några till fulländade små italienare.Detta hade matte nästan lagt på hyllan eftersom jag är så jätteduktig (FÖR TILLFÄLLET) på agility! Men det lär ju finnas agilitytävlingar efter sommaren också!I dag ringde matte Jacks matte som undrade om Jack och jag skulle dejta igen...detta eftersom Jacks lillmattes hästtränare vill ha en Jackbebispojke. Matte är dock livrädd att hon inte kan sälja mina eventuella valpar. Men vill själv ha en lite flicka. Helst en av Kajsas vilda bebisar..det kan jag inte fatta.Hon får nog ta och prata med Lena om de kan idka byteshandel. Att hon överhuvudtaget överväger att ha en valp efter Kajsa i stället för mig övergår mitt stora förstånd. Kolla på bilderna så ser ni ju själva! Jag är den ljusa valpen Kajsa är den med svart nylle.

2 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Min matte förfasas också över alla de där monstrena. Sen funderar hon på hur det är för barnen att aldrig få tillräckligt med egentid av mamma och pappa. Och alltid tvingas vara barnvakt, byta blöjor etc till sina småsyskon.
Då är det ju bättre med fyrbeningar! Måste säga att du var urgullig som valp. Men det är du ju inte längre. Vad 17 hände???

Linnea sa...

Men herregud så söta!! Jag kanske skulle skaffa en valp??? ;-)