måndag 18 januari 2010

Tillbaka till verkligheten!



Nu är det tydligen slut på soffpotatisandet! temperaturen ligger runt noll grader och det innebär slutet för min och syrrans vintersemester. Vi ska ut och promeneras. I dag gick vi till skogen som är full av snö. Syrran far omkring som ett spjut medans jag stannar och vill bli buren. Helst vill jag förstås gå hem. När vi kommer hem är jag ändå nöjd och glad och vrålhungrig. I går kom Luna med sin lillasyster Wilda hit. Tvåbeningarna fikade och vi busade ganska mycket. Jag älskar verkligen stora lurviga Luna! Hon är så varm och rolig. Sen åkte vi till det kalla ridhuset och tränade agility. Det var en klass två bana som vi fick träna på. Syrran hade så mycket energi av allt sovande under täcket att hon for omkring som skjuten ur en kanon. Hoppade därmed en massa extra hinder och for igenom tunnlarna både fram och baklänges. Hon besinnade sig efter en stund och var duktig. Jag överträffade mig själv och gjorde precis det matte sa till mig. Jag bars ut efter mina rundor i mattes famn mycket nöjd med mig själv och med munnen full med Willys köttbullar. En lyckad träning för oss alla. Min karriär har precis börjat. Matte misstänker dock att den kan bli kort...Jag är ju av naturen ombytlig. Men ytterst älskad:-)På bilderna ser ni mig och Luna som Helene försöker få att sitta. de andra två var redan ur bild...Lilla Wilda passar bra i min mössa:-)

1 kommentar:

Jeppsson sa...

Jag tror Rally-Sally behöver ett par varma byxor. Kolla i min blogg så får du se hur man gör.