söndag 3 januari 2010

Orolig mage!


Matte vaknade i morse av ett fasligt oljud under täcket. Det var inte husse:-) Min mage är lite känslig och just i dag har det tjutit och pipit i den. Matte trodde förstås att jag hade fått tarmvred och tänkte ringa både Lena och djursjukhuset men besinnade sig och funderade över om inte tarmvred brukar ge en tyst mage och kraftiga smärtor. Så är det i alla fall med hästar sa hon. Men jag var lite deppig och låg med min tjutande mage under filten i soffan och såg ledsen ut. Matte klämde på min lilla mage, då pep det ännu mer.När syrran och jag brutalt knuffades ut i trädgården för en snabb dassning, givetvis med jackorna på, kom inte syrran in. Matte hittade henne med kramp i två ben mitt ute i trädgården.Syrran fick bäras in högljutt pipande. Hon är för sjåpig det lilla våpet. Matte maserade hennes pinnben sedan var allt bra igen.
Det här är inte vårt väder alls.Min mage lugnade dock ner sig och i skrivandets stund är den tyst och jag är glad igen. Har fått nylagade köttbullar och potatisgratäng. Med grädde.Väldigt gott. Matte och husse har köpt nya köksmöbler.Stolarna har inge mju7ka dynor vilket ställer till det för Kajsa. Hon vill ju alltid ha koll på vad matte gör så hon ligger i regel på en stol eller på bordet när matte diskar eller lagar mat.Matte har löst det snyggt med Kajsas julklappsfilt på en av köksstolarna.

4 kommentarer:

Elisabeth sa...

Hälsa din matte att mot en orolig mage brukar det vara bra med en eller ett par matskedar grädde. På fastande mage. Värt ett försök och gott...

Katta & Doriz sa...

Men stackare! Jag har stålmage säger matte. Och fiser för en hel armé. Kanske behövder du släppa en rejäl brakfis?

Dvärghunddspossen sa...

Krya på er! Och det är inte roligt med vinter, men eran matte får väl klä på er rejält. Själv har jag stickad tröja, fleece-byxor och fleece-fodrade mocka-skor när jag går ut.
/Pietro

Elisabeth sa...

Å jag blir avundsjuk när jag ser fina italienare även om whippet är bäst. Har hört att italienare inte blir rumsrena, men det kanske du Rally-Sally är och din syster??? Annars skulle jag gärna vilja ha en (eller två)