fredag 1 januari 2010

Nytt år!





Som sig bör av en artig flicka som jag önskar jag givetvis alla eventuella bloggläsare ett gott nytt år med mycket gottis till alla hundar! Vi avslutade det gamla året hemma hos Luna och Vilda med familj. Väldigt trevligt. Jag kissade klockan 12 hemma i trädgården sen vågade jag helt enkelt inte sätta ner rumpan förren halv två på natten då matte åkte ut med oss till kyrkogården där hennes pappa är begravd ute på landet. Där var det nästan tyst.Jag kissade länge och mycket Jag hade det annars bra eftersom jag valde ut Kjell, Lunas husse till min kompis för kvällen. Han förstod mej precis och jag låg så tryggt bredvid honom. Han lade över mig några kuddar vilket isolerade från smällandet rätt så bra. Matte tror ändå att medicinen hjälpte oss litegrann. Syrran blev definitivt lugnare. Hon morrade bara åt valpen en gång! I dag har vi slappat och hälsat på leverpastej-mormor. Optimisten matte tog med oss i nästan 10 graders kyla till Hundklubben med nån slags förhoppning om att vi ville springa...Bah! Efter knappa fem minuter strejkade vi unisont syrran och jag. Tillsammans är vi starka! När vi skulle åka hem från Luna vid ett-tiden trodde Luna att det var dax att åka och träna eller nåt! Hon gjorde sig beredd att åka till agilityträningen verkade det som. Hon är då alltid på bettet den flickan!

1 kommentar:

Katta & Doriz sa...

Hade jag varit hos dig hade du fått gömma dig under mig! Man måste vara snäll när man är stor säger reklamen, och matte.
Gott nytt år!