tisdag 5 januari 2010

Galenpanna!


I dag är det kallt i Huskvarna! -11 grader och snö som faller ymnigt Inget vidare bra vinthundsväder alltså. Vi åkte på promenad men matte i bilen i dag. Kajsa liksom, nästan ramlar när det är så här kallt. Hon får inte kramp som jag får i ett ben eller två utan hela hon stelnar och nästan faller. Nåväl vi åkte hem och fikade hos Mozart, Anna och Saddia. Jädrar i havet vad lycklig han blev när vi kom. Han var på väg ur sitt tunna skinn flera gånger. han flämtade och blev varm som en spis. Hans mattar blev oroliga och fick verkligen med bestämd famn lugna ner honom. Jag kan ta hans iver och hans uppvaktning för var den är men Kajsa uppskattar INTE pojkar som visar snoppen och far omkring i luften och runt runt. jag lägger mig helt sonika ner och tittar åt ett annat håll. Jag vill inte vara för tuff mot honom eftersom han för mig på något sätt fortfarande är en valp. Trots sina 18 månader.Han har i alla fall gett ordet Galenpanna ett kristallklart ansikte. Tyvärr hade inte matte med kameran å andra sidan hade hon aldrig fått med honom på bild så som han for runt.Formel 1 i Monte Carlo kan slänga sej i väggen.Bilden på Galenpannan Mozart är tagen i somras. Snön lyste då med sin frånvaro.

Inga kommentarer: