lördag 30 januari 2010

Glädjespridare:-)




Jag fortsätter genom min ödmjukhet att sprida glädje här på jorden. Inte enbart till min familj och min syster utan även till cyberkompisar. Jag pratar nu om Kajsas släktingars matte Linnea i Växjö som påstår sig pigga upp sig genom att läsa min blogg. Det tycker jag är mycket klokt gjort. Jag tror att många sjuka människor (Linnea är sjuk nu, inget allvarligt men ändå sjuk)skulle piggna till genom att läsa om mitt innehållsrika liv. Man kan ju faktiskt se saker och ting ljusare genom att läsa om dem som verkligen har ett tufft liv. Till exempel jag!Ja ni vet ju att jag har en tuff tillvaro med bitvis iskalla tvåbeningar. Husse klagar förresten högljutt varje kväll om att han blir hjulbent av att ha mig och syrran i huset. Han tror att alla italienska vinthundsägare är hjulbenta! Detta eftersom vi så idogt gnor oss ner mellan hans ben i sängen på kvällen. En ganska given plats eftersom det är det varmaste stället i sängen i början av natten. Vi kryper alltid över till matte efter ett tag men hennes fötter är så läskigt iskalla att vi väntar ett tag. Så nu vet ni om ni ser någon hjulbent människa på stan: de äger med största sannolikhet en pinne!

1 kommentar:

Katta & Doriz sa...

Min matte säger att hon är beroende av din blogg. Hon har den på något sätt så den kommer till hennes mail när du gjort ett nytt inlägg. Fjantigt tycker jag. Så jäkla intressant är du minsann inte. (Och nej, jag är inte ett dugg avis på din pinniga lilla kropp!)