onsdag 6 januari 2010

Skottat!


I morse (läs lunch:mattes kommentar) när vi skulle ut hade det snöat så vi fick vada ut i snön. Det var mer än kallt. Snön nådde ända upp på våra pälslösa magar. Matte insåg faktiskt att det var risk för omhändertagande av Djurskyddet om inte gjordes något åt saken. Hon gav sig ut i kylan och skottade upp gångar åt oss i trädgården. Hon har nån slags förhoppning om att vi skall springa där. Det gjorde visst henne förra hund en Bostonterrier.Det kan hon drömma om men vi var ganska nöjda när vi senare på dagen skulle ut och dassa oss. Det finns tyvärr inga bilder på detta för husse vägrade likt en vinthund att gå ut i kylan.Ni får i stället beundra min kliniskt rena syster som yrvaket tittar upp från filthögen i soffan. Att få snö på magen är inte vår grej alls. Ni märker att jag till och med skriver om både mej och syrran. Jag är för tillfället oerhört glad i min syster Jag värmer mig vid henne och tvättar henne intensivt. Matte säger att hon är Södra Sveriges renaste hund för tillfället. Nyheten har nått oss att Lyra äntligen har sagt upp sig som mamma och är nu åter i Nossebro! Kolla gärna hennes blogg ! Adressen ser ni i min lista över bra bloggar!

2 kommentarer:

Dvärghundspossen sa...

Ja man MÅSTE ju ha GÅNGAR att kissa i! Tur för er att eran matte äntligen fattat det! Och ska man gå promenad sen ska det vara på plogade vägar iklädd polo, fleecebyxor och mockaskor.
/Pietro

Katta & Doriz sa...

Erkänn; du använder henne bara som värmepanna va?!
Här är det svinkallt. Jag får så ont i tassarna att vi inte kan gå på promenad. Jag bara vägrar! Ut i en av gångarna (ja, vi har också gångar. Fast dem fick jag trampa upp eftersom matte vägrar skotta åt mig!) och sen snabbt in igen!