fredag 16 januari 2009

Färdig med det där kärlekstramset!


I tisdags knackade det på min dörr igen! Utanför hördes ett ivrigt pipande. jag lyssnade spänt och viftade på råttsvansen. Matte öppnade dörren för jag når inte upp, ute stod Jack och hans matte Helene och lillhusse Noa. Noa ville vara med och kolla att allt gick rätt till. Jack kastade sig på mig och började jucka direkt. Vadå förspel? Det har han nog inte ens läst om...Jag pep och rusade upp, racade i soffan och visade upp min atletiska kropp! Jack pep och började flåsa med tungan hängandes som en slips eller som tungan på en fet labrador en varm sommardag. Jag ställde upp mig men så fort han började jucka och det gick fort, rusade jag iväg och ville leka. När han inte fattade så fick jag morra ordentligt. Jack försökte övertala tvåbeningarna att prata förstånd med mig genom att pipa och gnälla och pussa dem. Sicken karl! jag ångrade djupt att jag ställde upp på det där juckandet i Söndags! Matte och Helen var glada över att vi hann och träffas då!

Jag lade mig till sist platt i soffan med rumpan bestämt nedåt och morrade så bestämt som bara jag kan åt den lille spjuvern. Till sist bar matte ner mig till sovrummet för de förstod att jag inte var med på noterna längre! PUST! Lena informerades om läget och vi börjar nu räkna dagarna. Lena säger att jag kan må lite illa om cirka två veckor. Till er som känner mig kan jag tala om att jag ALDRIG mår lite dåligt om jag har någon krämpa så räkna med ett rejält och långvarigt illamående tillstånd som kommer att kräva en hel del av mina tvåbeningar. Matte fasar! Lena sa också att jag skall behandlas precis som vanligt ett bra tag till! Va? Det tänker jag inte gå med på! Jag förväntar mig extra god mat och för en gångs skull nån slags omsorg från mina hjärtlösa tvåbeningar! (Matte; Sally får nu dataförbud, hon sprider rena lögner om oss, hon är extremt bortskämd och kommer antagligen att skämma ut hela familjen med sina fasoner när hon åker och föder valpar hos Lena på Qvickelyckan! Jisses...om det nu blir några förstås!)

1 kommentar:

Anonym sa...

Helt rätt bruden! Knip ihgop rumpan, nu är det färdigsnuskat!
Hoppas det blir nåt nu så du kan behandlas som den prinsessa du är!