söndag 18 januari 2009

Ingen hänsyn!


Ingen hänsyn tas till mitt tillstånd! jag tvingas ut i snålblåst och kyla på LÅNGA promenader bara för att tvåbeningarna ser mer ut som bulldoggar än vinthundar. Mina för årstiden hårlösa lår och ben antar en ollonlila färg i detta väder lyckligtvis och konstigt nog får vi ha jackor på oss. det är ju alltid nåt. Syrran har päls som en vanlig hund och verkar inte bry sig om att det är kallt och ruggigt. men hon är ju inte heller en prinsessa överhuvudtaget. Mitt tillstånd som enligt matte inte är vedertaget än tycker jag ändå kräver en viss respekt och undantag från mattes exercis Man kan säga att undantagstillstånd borde råda i Buskvarna. Matte säger att den dagen vi ser tecken på att jag är i grosess skall undantagen och respekten visas. Jag slapp dock åka och träna agility i stället för syrran som nu löper för fullt. Jag gör min plikt och rider som tusan på den lilla nymfen. jag har ju liksom varit med om den där biten på riktigt, fast jag flåsar inte som Jack gjorde! Undrar just om han slipper promenader i kylan? Min svärmatte, Jacks matte Helen fyller tant snart matte skall dit och tömma hennes barskåp om någon vecka. Det blir nog en kul tillställning är jag rädd..
På bilden ser ni mej och Helen, ärligt talat

ser hon inte ut som en blivande tant:-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men jisses anådan så mager du är! De måste ju göda dig, hur ska annars bebisar kunna bo i din obefintliga mage????
Men du; grosses är det samma som grotesk? (Sluta retas nu Doriz! Sally blir säkert jättevacker som dräktig/Matte)

Anonym sa...

När människan fyller tant, är det 25 år eller?? =D
Håller med Doriz, göd upp Sally annars blir det nog inga vackra bäbbar. Min syrra är kanske också på jäsen, skall bli kul med småttingar. Morbror Gazton skall lära dom allt dom inte skall göra.

Anonym sa...

Stackars Jack slipper inte promenader i kylan