fredag 19 juni 2009

GOTTISGÖMMA!


I går när husse rensade landen i vår trädgård såg matte hur det stack upp något som blänkte rött i en rabatt...Matte böjde sig mödosamt ner och fiskade upp en gottis! med tydliga tandavtryck! det låg också ett tomt gottispapper bredvid. Kajsa gjorde som ni kanske minns taberas på matte och husses godisskål härom veckan. Hon var smart nog att gömma några gottisar för framtida bruk eller om det kommer sämre tider. Jag misstänker dock att hon helt har glömt bort gottisgömman eller att just den gottisen inte var av godaste sort.

I dag har då inte jag några blommor i pälsen. Matte har kämpat med att borsta mina tänder men jag har som en dragkejda som jag drar igen det är lögn för matte att komma åt mitt garnityr! Syrran är så korkad så hon låter matte hållas eftersom matte säger att hon är såååå himlens duktig. Trams.

Jag tillbringar dagen under täcket, det regnar ute och vi har fått varsin laxfilé med gräddsås. Matte och husse äter sill. Det kan de fortsätta med. Nu åskar det i Buskvarna så sängen känns som ett fullgott alternativ till midsommardansen. Fast man vet aldrig vad matte hittar på. Vi kanske skall härdas på självaste midsommarafton. Jag skall i alla fall lägga 7 sorters blommor under kudden och önska mig lugn och ro och mycket gottis for ever!

3 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Inte för att vara taskig mot Kajsa, men hon verkar ha problem när hon tänker.... Jag menar; GLÖMMA en gottisgömma????

Matte hälsar nåt om en trevlig midsommar. Jag skiter i vilket, bara jag får köttbullar!

Katta & Doriz sa...

Attans, menar du att vi är överens om något du å jag Sally?? Shit pommes frites! Fast jag gillar dig ju på avstånd förståss....

Gazton sa...

Trevlig midsommar önskar vi från Avesta