söndag 28 juni 2009

Lata dagar och glädjande besked!!


Till och med vår militanta matte skonar oss när temperaturen närmar sig de 30! Vi slapp att följa med henne och springa i går. Det är banbrytande. Äntligen förstår hon att vi är vanliga hundar och inga ironman hundar. Som sagt inget händer. Det ryktas dock om att vi skall åka upp till Hundklubben och träna lite. Matte och Kajsa skall till Åtvidaberg näsa lördag med Luna och Helen och tävla igen. My god! Till vilken nytta då?

Ett glädjande besked till alla er som har haft många och långa sömnlösa nätter pga min knöl i nacken. Den blir mindre och mindre. Så var det med min obotliga cancer. Det blev inga vidare sjukdomsvinster förutom att matte var orolig ett tag.

På bilden kan ni beskåda min smäckra fot efter ett grävpass i rabatten. Lite grovgöra är gott att göra i bland. Leverpastej-mormor har just läst en bok om Stockholm under 1800-talet. Där beskrevs bl a att "de fina damerna gick till kaffesalonger och hade med sig sina magra små hundar med ben likt pinnar". Matte misstänker att det är våra förfäder som hade ynnesten att bege sig till kaffesalonger. Detta måste vara innan man införde livsmedelskontontroller över cafeer och liknande.

5 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Helt otroligt! Menar du att vi inte får gå på café trots att vackra små hundar med pinnben fick det förr´. Tur att din knöl bara var ett myckbett eller något världen hade blivit fattig utan dig! (Fick ett grisöra av matte för att jag skulle skriva så snällt)

Gazotn sa...

Skönt att hon inte kör med er när det är så här förbådligt varmt. Gulligt med en skitig liten tass, sånt vill vi se mer utav =D. Bra att din knöl håller på att försvinna (då pratar jag inte om syster din). =)

Gazton sa...

Ja du se...det är så varmt så jag kan inte ens stava mitt namn rätt. =/ Gazton skulle det stå, inte Gazotn

Anonym sa...

Vi tycker att ni ska följa med på lurecoursing på lördag istället säger Jack och Diva.

Lukas och Norpan sa...

Vi håller HELT med Jack och Diva!