torsdag 4 juni 2009

Grattis på namnsdagen alla Solveigs!


I dag har mitt kanske för dagens största fans Solveig (sollibollan)namnsdag. jag ber allra ödmjukast att få gratulera henne och förstås alla andra Solveigs i vårt avlånga land som givetvis läser min blogg mangrant!

Som ni hör på tonen är jag på gott humör. I gårkväll kom matte hem från sitt extraknäck med Bullens pilsnerkorvar lite lagom varma. Syrran och jag nästan dog av korvdoften! vi fick glufsa i oss rejält med korv. I dag ska vi åka till hundklubben och träna agility. Ja matte ger sig banne mig aldrig! Hon har klippt tre pilsnerkorvar i småbitar och mulat ner i vår lilla godisträningsväska. Jag funderar starkt på att visa mig från min starkaste sida trots blåsten och regnstänken.

På lördag och ev. söndag skall jag tävla agility. Syrran är anmäld och jag är väl en outsider i sammanhanget. Inom travsporten betyder det att man är otippad men kan skrälla. Det kan jag. På bilden ser ni mig som nådigt låter mig kyssas av stora lillmatte Josefine. Hon som tänkte grilla mig ni vet! För er vetskap vill jag påtala att bilden var ett arrangemang och att Josefine är vegan.

2 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Attans vilket bra jobb din matte har! (Hm, korvarna är ju mycket större för sig än för mig, jämfört med kroppsstorlek. Det betyder ju att jag borde få många fler!)

Gazton sa...

mmmmmm gott med korv, vilka lyllosar ni är. Du har din syrras tuttar minskat? Eller kan jag tala om för Happy att hon kommer att ha stora babobisar resten av livet =D