fredag 26 juni 2009

I am still alive!







Naturkatastrofen är över! Mozart kom som en vind som Strindberg skrev i Hemsöborna fast det var inte Mozart som kom förstås. Strindberg läste matte och jag för några år sedan när vi gick på KOMVUX:ja matte gick där och jag stöttade och lärde mig här hemma. Mozart kom och blev galet happy över att se oss! Vi gav honom ett par omgångar så att han skulle veta sin plats, men han är envis den rackaren. Matte tog fel på mej och honom. En grå hund for runt som en mindre formel 1 bil på gräsmattan. matte blev livrädd att Mozart skulle bryta om sitt ben. det var bara det att det var jag som var formel 1 bilen. Matte tror att lena vaccinerade mej när jag var där på resort. Jag är efter den tiden i Kode en galen hund stundtals. Nåväl vi lekte en massa en kul lek kom syrran och jag på alldeles själva: vi jagade honom runt ett träd tillsammans. Jag på ena sidan det stora trädet och syrran på andra sidan vilket innebar att vi skällde som värsta schäfrarna utan att behöva springa medan Mozart fick rusa fram och tillbaka, runt runt. Mkt underhållande! Kajsa tog i ivern fel på mej och Mozart och skulle dominera Mozart men råkade ta mig i stället. Gissa om hon blev skrajsen och nästan sket knäck! Det ä ingen tvekan om vem som är Drottning i det här huset. I morgon skall vi inte spränga några blodkärl säger matte för det kommer att bli varmt. På bilden kan ni se vilken galenpanna som var hos oss och också se vilka fina ben han har trots att det högra benet har varit brutet. Bra jobbat av veterinärerna i Jönköping! Den översta bilden är givetvis på mej och på Mozarts matte.

Inga kommentarer: