lördag 6 juni 2009

Hoppa som jag vill!




I går tog matte examen. Hon har läst i fyra år. Jag har under dessa år förgyllt hennes studier med min närvaro både bredvid, på hennes böcker och inte minst vid tangentbordet.


Detta innebar att vi inte fick springa så mycket i går. Vi; alltså syrran och jag. I dag var det inofficiell tävling på vår klubb. Jag lät mig nådigt anmälas fast matte inte trodde på någon större framgång. Matte tyckte att jag skulle få känna mig sedd och bekräftad (ja det är sånt hon har lärt sig i skolan) och därför kunde vara med. banorna var svåra och jag hoppade på som bara den, jag passade också på att besöka en trevlig samling i publiken. Men avlsutade med bravur likt en gasell. Jag fick korv förstås. Matte sa att det var precis detta hon förväntade sig så vi var glada. Matte säger att vitsen med agility förutom att ha roligt är att man skall ta all hinder i en viss ordning. Jaha säger jag då; när skall du lära mig att läsa så att jag kan förstå nummerskyltarna?


Syrran tog i för kung och fosterland och besökte i vanlig ordning balanshindrena ett antal gånger, vet inte vad hon ser för roligt i det. I hoppklassen tog hon fel ingång i tunneln annars var hon visst mot alla odds väldans duktig och sådär äckligt glad och inställsam. jag tror att hon fick mer korv än vad jag fick. jag snodde en sillbit av mattes sillsmörgås. I farten så att säga. När jag tjyvar hinner jag inte tänka på smaken. MEN sill är inget jag rekommenderar. Fy bubblan.


I morgon åker syrran till Jönköpings Brukshundklubb och tävlar. TRE klasser. Det vore väl konstigt om hon inte skulle trassla till det i alla tre klasserna. Jag ska visst vara hemma. Fattar inte varför inte jag är anmäld. Matte säger att hon älskar mig fastän jag aldrig kommer att bli en agilityhund att räkna med. Tacka sjutton för det annars flytttar jag till Sollibollan eller till Lena igen! Hos Lena behandlades jag i allafall som den prinsessa eller drottningmoder som jag faktiskt är. Nossebro är inte aktuellt längre eftersom den lilla tvåbenings valpen som bor där drar i hundsvansar. Även min.

2 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Måste man hoppa hindrena i ordning? Vem bestämmer ordningen då? Kan inte du bestämma det? Dumma lekar de kommer på mänskorna. Fast det mesta går bra bara man får korv! (Fast jag har fortfarande inte kommit över att en krov för dig är mycket mer än en korv för mig... ORÄTTVIST!)

Katta & DOriz sa...

Och det viktigaste glömde vi *matte rodnar*
GRATTIS TILL EXAMEN!!!! Inte bara matte som kan allt, du kan väl allt också Sally?!