fredag 29 augusti 2008

Dax för depression igen.


Ja nu är det dax igen. Jag har som jag tidigare nämnt varit i högform! jag är blank i pälsen magen är lite rund, har till och med en liten valk på manken. kajsa är smalare än mig över ryggen. Livet leker med andra ord. jag är dessutom busig igen. Leker med pipleksaken som syrran har tjyvat någonstans. Syrran drar hem pipisar i bland vi vet inte riktigt hur hon hittar dem, det är den tredje i alla fall. Den är liten och ljusblå och ser ut som en liten råtta. Saknar någon den får ni höra av er. Matte ser nu tydligt att min rumpa börjar anta en grotesk form igen; löpning på G. matte blir besviken för hon vet att Kajsa triggas i gång och förmodligen kommer att spoliera de kommande två agilitytävlingarna som är inplanerade. Who cares?

I dag skulle vi till GPB på lite Frufika. Men matte skall jobba! Hon säger att det är för att hon skall ha pengar att köpa gottis till oss men jag undrar jag. Den 20 september skall vi till min gamla eller föredetta matte säger man väl? På valpträff. Matte ska ta med lite agilityhinder så att de andra pinnarna skall få testa lite. Blir väl sådär kul. Jag ser fram emot korvgrillningen och att få träffa kelsjuka människor.

Vi är precis som söta Miki med och tävlar på http://www.tricolordogs.wordpress.com/ om några skitans konor. Matte vill ha dem och träna slalom med oss. vad vi tycker är visst helt ointressant. Ska jag på fullaste allvar träna slalom i MIN trädgård? Dream on matte! Kajsa skall på agilitykurs hela helgen, hihi. Jag stannar hemma och softar har ju faktiskt pms vilket innebär en sänkning av mitt nuvarande pigga tillstånd. Sånt är livet i Buskvarna.

Inga kommentarer: