lördag 23 augusti 2008

Jag lever!


Fast jag var övertygad om att mitt liv var slut för en vecka sedan ser det för tillfället ljust ut! Jag har dock inte glömt vilken pärs det var att bli getingstungen! jag kollar då och då mitt bakben och blir vansinnigt rädd om det flyger förbi en fluga eller en geting. På något sätt kändes det som om jag hade mer att ge så jag beslutade mig för att tappert kämpa vidare. Vilket i dag känns som ett bra beslut. jag är inne i en bra fas. Livet nästan leker. jag är tjock och blank och har bra koll på det mesta. Ska nog fösöka hålla tag i det här sk. flowet. I dag har syrran varit och tävlat igen. Jag stannade hemma och hade skön sovmorgon. Kajsa kan hoppa på bäst hon vill i duggregn och på blöta gräsmattor. I dag sover mattes brors lilla tvåbening över hos oss. Han grät en skvätt när jag råkade trampa på hans fot. Ja jag är ju en riktig tungviktare numer...det var så sorgligt när han grät att jag sympatigrät bredvid honom på golvet. Vem påstår att djur inte kan känna empati? Lyra och Senja har äntligen blivit storasystrar! Älgen har kommit till dem över två veckor försenad! Matte säger att älgen ser väldigt söt och bestämd ut på bilden som Peter och Helen skickade. Stackars Lyra och Senja! Älgen är förresten en flicka! Grattis från oss i Buskvarna!

För övrigt inget nytt under solen eller regnmolnen. Over and out för den här gången! Om någon undrar över den oerhört vackra valpen på bilden...ja ni fattar väl vem som är den vackraste varelsen på jorden? och har för övrigt varit det sedan födseln...

3 kommentarer:

Unknown sa...

Nu är matte och Naemi-älgen hemma igen, bara så ni vet. Jag och Senja tycker hon är så söt så söt. Men hon kan lukta väldigt illa också.....

//Lyra och Senja

Unknown sa...

Oj vilken fin present som matte och husse fick med posten idag =). Tack så mycket säger dom.

//Lyra

Anonym sa...

Jösses anådan så söt du var! Baske mig den sötaste valp jag sett! MEN SÄG INGET TILL DORIZ!!!!