fredag 15 augusti 2008

Näradöden upplevelse igen!


I dag var jag så ivrig när matte kom från jobbet vid ett-tiden att hon inte hann varken äta mat eller hänga upp tvätten. jag ville ut och var yster som en kalv. Matte blidkades och tog på oss våra selar. Efter ungefär 5 minuters promenad blev jag anfallen och stungen av en jordgeting. I bakbenet. jag illvrålade och fortsatte så. Matte tog bort taggen, men jag vägrade förstås att stödja på mitt ben. Sedan dess har jag vandrar runt bland familjemedlemmarnas sängar och knän och varit väldigt ledsen. Matte försökte pigga upp mig med leverpastej. Vad tror hon? När jag ser ljuset i tunneln vill jag absolut inte ha leverpastej. Tyck synd om mig!

Kajsa? Hon och matte gick själva på promenad. Inget medlidande alls med andra ord. Är ni förvånade? Inte jag!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Men stackars hjärtat! VI tycker synd om dig!!!! Och jag bara undrar; hur kunde de lämna dig och gå på promenad?!?!?! Du behöver ju konstant tillsyn och matning med leverpastej och få gos ju!!!!

Anonym sa...

Stackars lilla Sally!
Du får komma hem till mig för lite omvårdnad. Vi kan ligga i sängen hela dagen och mumsa praliner, bara du och jag!

Anonym sa...

Stackare, är du bättre? Bäst att du får klemas lite med en vecka till. Minst.
Du har fått en utmärkelse i min blogg!

Tessigirl sa...

Usch o fy syrran! Du hade en minst sagt traumatisk upplevelse!! Jag hade det förra veckan jag med..getingstucken två ggr inom loppet av 6 dagar :( 1:a gången trodde jag att döden var nära, han stack mig i ljumsken den dj-len nära min..ja du vet!Kunde ju ha gått HUR som helst! Andra gången gick jag tydligen på en,enligt matte...Som att man gör sånt frivilligt! Nä jag vet nog vad som hände..Han låg o lurpassade på mig! Jag var ju som lite van då efter första sticket osså var det ju mer i stan så jag begränsade mina snyftattacker! Måste ju visa mig lite på styva linan om det hade dykt upp nån snygg pingla,då går det ju inte att helt flippa ut..Men matte fick bära mig hem iaf! Lite synd om mig var det ju iaf.. Nåja, min tass blev som en biljardkula men efter några timmar i soffan nerbäddad bredvid matte så var jag som en ny hund igen så vi åkte ut på fest på kvällen! Då kändes livet bra igen!
Men det är klart,vad är nå getingstick jämfört med en JORDGETING!!!
Puss på örat! Nu är det inte så länge kvar tills vi ses igen!
//Svante

Anonym sa...

Hejsan! Stackars dig! Hoppas att Du mår bättre nu. Jag har skaffat en egen hemsida med Morsans hjälp. Kika in om Du vill på adressen: http://www.123minsida.se/JackboxTindra

Sara och Miki sa...

Men gud Sally! Jag vet precis hur det känns, blev själv getingstungen för första gången i mitt liv, och jag var nog inte hälften så tapper som du =) Kram från oss, Miki hälsar med lite ninjakramar