lördag 9 augusti 2008

Qvickelyckasn banner...


Katta, Doriz matte hoppades att det var vackra jag på Lenas banner. Tyvärr var Kajsa den enda som fanns att tillgå dagen då bannern skulle totas ihop. jag är för snygg för att finnas med för då skulle alla presumtiva valpköpare bli besvikna! varför då? Jo för när de ser vackra mig på bannern och kommer till lena för att se på valpar är det ju givetvis ingen som kan mäta sig med mitt vackra yttre!

Vi var på klubben en sväng i kväll och jag var faktiskt i mitt esse, agility var plötsligt toppen. jag kan säga så mycket som att det är rena rama pesten att vara med och bunden vid en stolpe när Kajsa far runt och får en massa beröm och GOTTIS av matte. Rena rama pesten! Därför bestämde jag mig för att delta i dag. Sedan åkte vi till kyrkogården. jag hjälpte matte att gräva bort ogräs på hennes pappas grav. jag brukar inte gilla att vara där eftersom matte ofta är ledsen där men i kväll hade vi en mysig grävstund tillsammans. jag var så duktig att vi i bara farten tog grannens grav också. Jag gjorde ett toppen jobb. Sällan har mattes pappas grav och grannes som vi sköter om haft så fin uppluckrad jord. Sedan gick vi en promenad i skogen och matte plockade blommor vilket var skittråkigt! Vi var tvungna att stå stilla!

mattes kommentar: Sally är som klippt och skuren för kyrkogårdsarbete, hennes långa smala ben och tassar som små skopor gjorde ett fint jobb med att luckra upp och få bort det fina lilla ogräset som sprider sig om en löpeld. Hon tog uppgiften på allvar och det blev väldigt fint. pappa var en stor djurvän så jag tror han är glad över grävhjälpen! Granngraven är tre systrars som bodde grannar med oss när jag växte upp, de har inga barn så vi tar hand om deras gravvård som tack föra tt pappa får ligga bredvid dem! Sally kan faktiskt (en av de få saker som hon kan...)gräva på kommando om hon är på gott humör, sådär var 20 dag...

På bilden låter jag mig nådigt bäras av "lilla" husse.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det är ju klart att man inte kan skylta med din vackra nuna eftersom ingen ens kommer i närheten av dig. Tänk så folk skulle bli besvikna och avundsjuka.