fredag 8 augusti 2008

Regntuga skyar tralllalalaala


I Buskvarna är allt stilla och lugnt. det regnar av och till och luften är fuktig och varm. dagarna är som gjorda för att sova under täcket. En sådan dag steg inte jag upp förren halv fyra. Underbart. I förrgårkväll var vi med matte och sprang de där 8 kilometrarna. Jag håller mig spåret strax bakom matte allldeles knäpptyst så matte tror i bland att jag är väck! jag har ju som sagt lärt mig att det lurar faror i skogen efter min upplevelse med odjuret som bet mig för snart ett halvår sedan. Mycket kan man säga om mig men mitt minne är långt! Vi mötte ett par gamla hästkompisar till matte som trodde att jag var en valp! Eftersom jag är så söööööt. matte försöker framhäva Kajsas inre skönhet men se där fick hon inget gehör. jag kråmade mig och kramade de trevliga kvinnorna, gned mig mot dem så de blev alldeles tårögda. Kajsa tittade åt ett annat håll och ville fortsätta springa! Hon springer minst tre gånger så långt som oss. Krypet!

I går var vi på hundklubben för Kajsa skulle träna. jag hade en go tjej som är kusin till snygge Jacks lillmatte som tog hand om mig! Ljuvligt med någon som bara ägnar sig åt mig. Hon tyckte att jag var en underbar hund. Tänk vad rätt en del kan ha. Jack kom hit innan vi åkte, Kajsa tänkte äta upp honom så matte fick nypa Kajsa i nacken så att hon skrek, sedan var allt bra och vi lekte som galningar i vår numer väl inhägnade trädgård. En härlig stund! Matte var så nöjd med Kajsa jag tycker att det är relativt ointressant att skriva om så jag avslutar här med en sista nyhet: leverpastej-mormor och Folke-gottis kommer hit på lunch! Underbara tider stundar!

Inga kommentarer: