lördag 28 februari 2009

Betting!


I natt har jag haft svårt att sova ordentligt. Jag var uppe och åt vid tretiden, matte följde också med mig ut i trädgården eftersom jag dessutom blev lite nödig. magen växer och idag kände matte hur de små liven knölade runt i min mage. Mellan lillmatte fyllde år idag så leverpastej-mormor, Folke och farmot var på besök. Vid matbordet började de slå vad om hur många bäjbysar som jag kommer att få. Husse som är lite av en gambler föreslog att tvåbeningarna skulle slå vad om en hundring var gällande antal spindlar som kommer ut. Matte tror det blir fem, farmor fyra, leverpastej fem och husse två. Folke avstod. Vi får väl se! Lena kommer och hämtar mig till det sköna Bohuslän den 11/3. Matte hämtar hem mej den 9 maj! Kajsa skall nämligen tävla i Ulricehamn den dagen, det är ju nästan halvvägs till Kode. Jag har börjat göra en lista på de krav jag har på Lena och hennes familj under de 8 veckor som de skall serva mig. Undrar just om hennes döttrar kan ta ledigt från skolan och turas om att hjälpa mig att sköta spindelbebisarna? Borde väl vara ett väl giltigt skäl? Kajsa fick följa med matte på kvällspromenaden själv, jag är lite pustig och matte och jag har bestämt att jag får dispans vilken innebär att det räcker med en liten promenad för mig/dag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror du har 6-7 spindlar i magen!
Kram från en som följer din blogg om spindelmagen

Anonym sa...

Jag tror på att du får 4 st spindlar =D.... vilken gullig mage du har.

Anonym sa...

Jag gissar på fem. Giftspindlar.
Listan är lång förstår jag. Stå på dig! Och du är smart som visar dig från din snyggaste sida på bild. För jag kan tänka mig att du nu ser ut som en gravid flodhäst. Hoppas du kommer tillbaka till din gamla storlek, så du inte får hängmage. Skönhetsoperationer på hund, görs det?
(Men Doriz, nu får du sluta! Tror visst att hon är lite avundsjuk både på skönheten och valparna... /Matte)