söndag 22 februari 2009

IRON_DOGS?


I går ringde matte till Lena på Qvickelyckans kennel. Matte ville ha lite råd hur en prinsessa i ett välsignat tillstånd ska behandlas...Matte ska behandla mig precis som den prinsessa jag är i ett mkt välsignat tillstånd. SLUT på långa häftiga promenader i kyla och snö. Mer mat och mkt kärlek. Ska bli skönt att få känna på lite kärlek, det har jag alltid saknat. jag vill minnas att Lena var noga med att poängtera att jag bör bäras ut i trädgården med stor försiktighet när jag ska uträtta mina behov sådär två gånger om dagen om det inte är kallt. Sedan skulle jag visst ha fri tillgång till leverpastej och gottis. Lena tyckte det var på sin plats att jag får göra precis som jag vill jämt. Lena är en klok uppfödare!Vi var hos mojbbjojj i går och åt semlor, det medförde att jag har släppt mig under mattes täcke ett stort antal gånger under natten, sura fisar som medförde att hon fick gå och öppna fönstret klockan 5! Jag glömde förresten berätta att vi hade fint besök i går kväll! Lille Mozart kom som en virvelvind, vi fick ta en runda på elljusspåret och ynglingarna rasade av sig sin energi, det var innan Lenas allvarliga samtal med matte...Jag hade ingen lång stubin gällande Mozarts upptåg han hade det tufft men roligt verkade det som. Han har energi som kan försätta berg men inte charma mig för tillfället. Matte kommer tassandes nu det är bäst att jag slutar!

Jag vill inte få texten censurerad!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hm! skall jag nog säga till min havande syster också. Hennes matte (som även är hennes uppfödare) går sina vanliga promenade med henne, inte får hon göra som hon vill heller. Inget extra godis.... Gud vilken bra uppfödare du har =D

Anonym sa...

Ja det äår verkligen dags att din mate skärper sig! Jag menar; tänk om hennes misskötsel av dig skadat valparna?????? Hoppas du får åka till Lena snart din stackare!

(Och påminn matte att kopiera in blogginläggen på Doggyworld! /Matte)