söndag 10 maj 2009

Bildkavalkad!







I dag hoppade vi bokstavligen över Vätterhoppet vi var så trötta när klockan ringde att matte tog det kloka beslutet att låta mig sova ut för en gångs skull. Syrran och jag blev så lyckliga när vi vaknade och upptäckte att vi fortfarande bor tillsammans att vi nästan kysste ihjäl oss och matte och husse. De tyckte vi var lite väl närgångna och uthålliga ! Efter frukosten åkte vi och hämtade leverpastej-mormor och tog med henne till hundklubben. Syrran har inte varit där på länge så hon grät som en brandsiren när hon förstod vart vi var på väg. Sen var det fullt ös medvetslös. Jag lät mig jagas av min numer överviktiga syster med hängbröst. Det var en lätt match! jag briljerade inför mormor med att ta en rad hinder på agilitybanan Sally försökte apa efter och gjorde likadant. Jag trodde tuttarna skulle riva bommarna men de gjorde de inte! sen gick vi upp i skogen och hade race igen. Syrran var tapper men hjälplöst efter mig som faktiskt är i fin form. I går lade matte fram mina vunna rosetter och skulle ha med mig sittande på bild. jag var inte alls med på noterna jag var trött efter en lång dag på tävling. Jag kröp ihop i soffan och knep i hop ögonen, att rävsova är något av det som jag är duktigast på! Gissa tre gånger vem som snabbt tog min plats bakom rosetterna? En del försöker minsann skapa framgång och berömmelse på andras bekostnad. Ni kan själva se! I kväll gick vi en lång rask promenad med matte. Allt är som vanligt igen, vi kissar ca: 30 gånger på en runda skäller ut allt som rör sig och rusar runt på fotbollsplanerna vi går förbi och äter harskit. Syrran är inte van att ha koppel för det slipper man hos Lena. Hon drar som värsta slädhunden. Hon är om möjligt ÄNNU mer bortskämd än innan hon åkte till Qvicklelyckan. Äter inte ens levergottis längre. De har visst tagit bort det ur sortimentet på Qvickleyckans kennel. Inte nog med att syrran är både fet och har hängtuttar, hon har fått likadana öron som elefanterna har, helt utan päls! De är i kväll illrosa av all sol vi har fått på altanen i dag. Jag brukar inte vara självgod men jag ligger hästlängder före syrran i mångt och mycket för tillfället.Tänker dessutom inte lämna ut det nya lösenordet till bloggen! Sally kan gott våndas ett tag hon satt här i dag och försökte klura ut det men hon gick bet!

2 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Det är nog inte så dumt att ha en syrra. Speciellt inte om man är snyggare, smartare och snabbare!
Förresten; du har en hel hög med frågor i min blogg att lämna till din matte!

Gazton sa...

Oj vilka snygga rosetter du har =), du låter väl inte din syrra ta över bloggen igen??? Den är ju din nu.