torsdag 7 maj 2009

Bingohund!


Jag glömde i förbifarten att berätta att jag blev tvåa den 1.a maj på tävlingen! Jag är ju lite mer blygsam än min syster som ni vet! Det var 18 hundar med i Vätterhoppet som är en tävling mellan olika klubbar här i trakten. Jag drog därmed hem 18 poäng till vår klubb! Det är grejjer det! Jag har i dag varit på klubben och tränat för en ny fröken. Fröken Sanna. Hon tyckte att jag hade väldans många fördelar. Det var flera nya klasskamrater där som jag tyckte var jobbiga. MEN jag tränade fint ändå. För första gången klickade det till för mig i slalomet! Matte nästan dog och jag fick oändligt många av Coops köttbullar. Luna snodde två och svalde dem hela. Hon nästan svimmade av andnöd innan hon spydde upp dem hela. Matte slängde dem i ån. Hennes matte är sjuksköterska som tur är. Jag träffade FRÖKEN LOTTA! Hon hade valpkurs och jag kysste nästan sönder henne och gnagde på näsan inför hennes förskräckta valpkursdeltagare. I går kväll var jag och Luna med mattarna på BILBINGO! Vilken toppenaktivitet. Jag fick ligga i mattes knä i tre timmar när hon spelade bingo i bilen. Luna har så tjock päls att hennes matte inte såg bingobrickorna därför fick hon ligga bak i buren. Mera bingo åt hundarna. Matte har en kompis som är bingoutropare. Jag hoppas på fler bingokvällar. Det var underbart! Matte säger att jag inte skall ha för stora förhoppningar eftersom hon upplevde det hela som lite långtråkigt. Inte en krona vann hon men jag fick två korvar. Det var bra. På lördag ska jag åka till Ulricehamn och tävla. Det är fyra klasser som jag skall lattja mej igenom! Jag hoppas på höga balanshinder! På Söndag är det Vätterhoppet igen. I Jönköping. Kanske är jag lite trött i benen då, matte säger att det blir spännande att se!

1 kommentar:

Katta & Doriz sa...

Attans va duktig du är! Och vann två korvar på bingo också. Inte alls illa!