fredag 8 maj 2009

Slut på friden!


Matte var pirrig i dag. jag vet inte varför. Vid halv sju sprang hon ut och kom tillbaka med syrran som luktade konstigt och är fet som en gödd julgris! Tuttarna hänger och jag ser ut som en gasell gentemot henne! Men matte tycker att Lena har skött henne exemplariskt och hemskt vore väl annars! Matte säger att hon ser rund och fin ut och att pälsen är fin! Hi hi! rund är hon men fin vete den..Sally är utmattad av resan och ligger och fiser under en filt jag har försöker blidka henne genom att tvätta hennes öron. Hon blev lite i chock när matte kom ut till bilen och ryckte ut henne så hon blev inte ens glad. Inne fanns jag och alla tvåbeningar och mojjbjojj. Då blev det liv i luckan. Vi for runt som raketer och pussade alla. Sen fikade de tvåbenta. Syrran kom ihåg var vårt gottis förvaras och fick förstås äta frikadeller och hundgottis. Jag fick förstås smaska jag också! Sedan gick vi på promenad med Senja och Taggen som skall åka och springa i helgen. (LC i söderköping; lycka till! matte). Jag skällde inte på dem alls. Matte var mycket nöjd. Sallys sele spände runt henne:-) Lena tyckte i alla fall att jag ser bra ut vilket innebär att matte nog får behålla mej ett tag till. Mina lårmuskler är faktiskt grymma! Men nån korv från Nossebor såg jag inte röken av. Lena knaprade nog i sig den i bilen kan jag tro för hon var så mätt att hon inte ville ha tacos...I morgon åker vi till Ulricehamns Brukshundklubb och tävlar i agility matte och jag. Sally får vara hemma med lillmatte och softa. Jag skall vara med i 4 klasser. Matte har packat väskan. Jag hoppas syrran har glömt det här med bloggen. Jag har säkrat min existens i cyberrymden genom att byta lösenord...man får ju inte vara dum för då kan man ju bli brukshund!

2 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Men blev hon inte ens glad att träffa dig? Hon måste nog också ha ätit på den där korven i bilen! Eller så är hon bara sur för att hon har hängtuttar. Det blir nog bättre i morgon när hon inser vilken stjärna det är hon delar hem med. För du vinner väl alla klasser i morgon?!

Lyra sa...

Hmmmm vi kanske får sända ett litet SMS till Lena imorgon så inte korven bara helt enkelt ligger kvar i bilen... Om några veckor kan hon ju kanske börja undra vad det är som luktar annars....
Och nästa gång vi kommer förbi ska du få ett eget paket korv lovar matte och husse.