lördag 23 maj 2009

Siberian Husky Sally!


I dag kom Luna och hennes matte och hämtade oss igen! Vi åkte till Hundklubben och där var det livat! Vi hade öppet hus. matte köpte en pikatt som är lika stor som mej. Det var på loppis. sen köpte hon ett cerisefärgat halsband till mej med pudlar på!!!

Jag ville så gärna ha ett par cerisa morgontofflor med lurviga kaninöron på men se matte gillade inte dem. Ja tofflorna var förstås inte till en hund men jag försökte bära i väg med den ena. Som vanligt få man inte som man vill. Jag fick hoppa en liten agilitybana och gjorde det så galant att matte nästan svimmade. Luna kräktes när hon sprang med en annan hund. Jag väntade tålmodigt på att hon skulle spy klart för jag tänkte äta upp spyorna men hindrades i sista sekund förstås! Ja ni hör ju själva!

Senare på eftermidddagen fick syrran som löper, och är så tragisk att tapeterna nästan ramlar ner, och jag följa med matte ut på en löprunda. Ja inte så att vi går ut och löper ihop utan matte springer och vi också! Jag var pigg som en gasell och galoppade i lugnt jämt tempo framför matte, syrran travade snabbt precis bakom matte så vi utgjorde ett fint tåg. Matte blev återigen imponerad av min nyfunna arbetsvilja. Hon jämförde mig med en siberian husky. Utan päls förstås! Matte har en plan att få mig i form igen till den 13/6 då jag skall ställas ut. Vi kör nu lågintensitets träning. det innebär långa raska promenader och långa sakta löprundor. Det är nog bra för mattes extra kilon också. Måste säga att hon har en bra bit kvar för att på något sätt skall kunna jämföras med en vinthund! I kväll skall jag softa, kan väl knappast hoppas på några ostbågar eftersom matte tycker att jag är för tjock. Snacka om att kasta spjut om man bor i radhus! Jag vet att matte har choklad i skåpet!
På bilden ser ni min och Kajsas kompis Luna. En trevlig tjej!

2 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Halsband med PUDLAR på?!?!?!?! Har det slått runt alldeles för din matte?
Sen tofflorna: verkade faktiskt vara ett bra fynd om ni frågar mig. Och jag brukar ju sällan hålla med dig. Så det har nog slagit runt för din matte som missade ett sånt fynd!

Gazton sa...

Tycker absolut att du skulle ha fått tofflorna. Å vaddå inte få ostbågar, vilket påhopp... ta hela påsen vetja.