tisdag 17 november 2009

Ännu en traumatisk upplevelse!


I dag hände det återigen ett trauma på skogspromenad. Matte säger att hon funderar starkt på att sluta ha oss med i skogen utan i stället låta oss gå sakta i koppel på asfalterade gångvägar med staket. I dag gick vi med matte på promenad, vi var lösa och for omkring i skogen som projektiler.Vi skulle in och springa med matte i en stor hage där det gick kor i somras. Stora härliga fält att rasa runt på! Elstaketet är fortfarande kvar, jag missade liksom den lilla detaljen och rusade rakt in i det. Syrran duckade snyggt och matte kravlade sej mindre snyggt under. Jädrar i havet vad rädd ajg blev och vad ont det gjorde! Jag gallskrek och tänkte rusa hem men sansade mig och vände tillbaka till matte. Mycket ledsen! Tror ni jag fick bli buren hem som Kajsa fick den gången för någon vecka sedan när blodvite uppstod på hennes framben? Näpp! Matte tyckte att jag överreagerade. Hämta mig härifrån någon vänlig själ! Orättvisan är total.
Om strömmen var på staketet? NÄPP
På bilden kan ni se mig och matte och farmor.

3 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Men strömmen kunde ju har varit på! Stackars dig! Jag vet precis hur hemskt det är att gå på eltråd. Och inte bar min matte mig heller. Vad har Kajsa gjort för att förtjäna den favören???

Senja sa...

Du kan komma och bo hos mig om du vill. Jag saknar någon att krypa ihop med nu när Lyra är i Kode. Här finns gott färskfoder att äta också och ben.

Sara och Miki sa...

Hmpf, ström eller inte, det är ju en principsak :) Som TV-kändis ska man ju ha vissa privilegier eller hur! Vi är på din sida.