tisdag 10 november 2009

TV stjärnan Sally!




I dag kom det en dam till oss när matte kom hem från jobbet. Hon hade med sig massor med grejjer. Jag blev väldigt glad över detta besök för jag hade tillbringat hela denna regniga dag under täcket. Hon packade upp en gigantisk kamera och satte den på en stor ställning. Sedan tändes det stora lampor. Matte och jag satt i köket. Jag kisade klädsamt mot kameran. Matte berättade om hur det gick till när jag skulle dra ut en tand och nästan blev skinnnad på pengar av en veterinär. När matte kollade en annan veterinär priser visade det sig att den första ville ha flera tusen mer än den andra. Då gjorde matte slut med den giriga veterinären. Matte hade givetvis sparat min tand som drogs ut och den filmades också. Kajsa stod i bakgrunden och boffade Sedan kom hon och gjorde lite konster. Vi gick också fram till kameran och nosade rakt5 in i den för att se vad som gömde sej där. Journalisten tyckte att jag var en klar begåvning gällande TV inspelning. Hon sa inget om mattes förmåga. Hon tyckte att jag hade fantastiska ögon. Ja det kan man väl hålla med om. Det hela kommer att sändas på fredag i TV 4 Jönköpings län. Sedan kommer det antagligen att köras ihop med liknande historier från andra delar av Sverige och visas så kanske kan min vackra uppenbarelse visas över hela Sverige. Vilken samhällsnytta. För er stackare som inte råkar bo i min direkta närhet finns ändå hopp: Ni kan från och med fredag se mig på webben hos TV4. Jag kommer att vara med på morgonsändningarna och på kvällen.


I kväll när vi skulle på promenad åkte våra reflexvästar fram. Kajsas sitter detta år rätt tajt. Hon är en stabil flicka.

3 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Det var som attans. Hur mycket fick du betala för detta?? Men jag ska faktiskt försöka se klippet sen. Man är ju nyfiken på hur du tar dig på TV.

Dvärghundspossen sa...

Oj, så nu är du en riktig kändis alltså! Wow!

Grabbarna på Bredgatan sa...

Tänk vilken kometkarriär du gjort Sally! Först erövrade du internet, sedan var du med på radio och nu ska du bli "känd från TV". Vi väntar med spänning på vad du ska hitta på härnäst...