fredag 6 november 2009

Lycklig mattte och nya pinnvalpar i Kode!


I dag åkte vi till stora skogen på berget. Trots regn. Men vad glada vi blev! Vi var så glada att matte blev glad. Hon har varit lite deppig ett tag. Jädrar i havet vad vi busade. Mina små lila bakben gick som trumpinnar över stock och sten. Jag klättrade upp på en jättehög myrstack och började gladeligen gräva. Rätt som det var hade jag myror överallt! Då blev det fart på mig. Lyckligtvis inga röda myror men ändock myror! Sen for vi iväg syrran och jag och jagade lite rådjur men gav upp ganska kvickt för matte lät allt annat än glad då vi drog i väg. DÅ blev det annat ljud och allt var frid och fröjd! Vi var ute länge, länge och jag förvånade matte genom att INTE vilja bli buren över spången över träskdiket! Jag klafsade gladeligen efter Kajsa. Matte nästan svimmade. Jag är inne i ett bra stim nu och matte ser med stor tillförsikt fram emot min agilitysäsong! Jag ska eventuellt visa Kasja var skåpet skall stå!

I morgon åker matte med Luna och hennes matte för att hämta hem en kompis/syster till Luna! Underbart med två sheltiekompisar att gnugga mig emot! Sheltiepälsen är ungefär lika härlig att gno sig emot som Lyras husses skäggstubb!

Kolla in Lyras blogg och Qvickelyckans blogg! Lyra har blivit mamma till ett halvt fotbollslag! MY GOD! Det verkar skitjobbigt! Det där med att vara mamma var inte riktigt min grej, det tog alldeles för mycket av min egna tid. Men vi ska skicka lite gottis till Lyra och önskar försåts henne lycka till!
På bilden kan ni se min helgalna syster hon tror att hon just har dödat gosedjuret, jag blir livrädd när matte börjar prata om att ta hit en pinne till...

3 kommentarer:

Peter sa...

Det ser nästan ut som om er matte frågat Kajsa om hon också vill ha valpar... :)

Dvärghundspossen sa...

Kaysa kan väl inte få bli mamma? Jag menar KOLLA bara, hon är ju helt psycho, det ser man ju på bilden. En sån mentalitet ska väl inte föras vidare?

Katta & Doriz sa...

Jädrans vilka hängtuttar Lyra kommer få!
Men en till?
Är inte din matte avskräckt ännu???