lördag 28 november 2009

Inställd resa!




I morse gick vi upp vid 5. Matte hade packat en spännande väska med bla korv i. Tio över fem ringer Lunas matte Helen och mår dåligt. Matte har omröstning och vi stannar hemma från den stora tävlingen i Kungälv. Jag som hade tänkt visa vad jag kan! Men jag var snabbast ner i sänghalmen igen!Matte sjåpade sig och ville inte åka själv i mörkret och ville nog egentligen inte gå banorna själv tror h
jag. I stället blev det husstädning och kloklippning! Kajsa fick dessutom borsta gaddarna. Jag blåvägrar. Mycket kan jag stå ut med men gränsen går vid tandborstning.Kajsa gillar tandkrämen och sin nya rosa Bamsetandborste. Kolla på bilderna så ser ni själva! På lördag är det ändå dax för min tävlingsdebut i mitt nya samarbetsvilliga liv. Då är det i Forserum som ligger bara två mil härifrån så oavsett Helens hälsostatus ska vi åka dit! Då blir det hoppa av!

4 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Du behöver nog inte skicka Kajsa med bussfrakt trots allt. Hon är ju knäpp. Gilla tandborstning?!
Synd att det inte blev tävling av. Hade varit kul att se bilder på när du rejsade några hinder extra. Men vi får väl se det nästa helg?

Senja sa...

Men Sally, jag trodde prinsessor skulle ha fina tänder? Fina tänder behåller man i längden bara om man sköter dem vet du. Vill man vara fin får man lida pin som det heter. Och face it, någon direkt pälsvård behöver du ju inte genomlida :-)

Sylvia sa...

Synd att tävlingsresan blev inställd, men ni hade helt tydligt en trevlig dag ändå:-)
Vi måste säga att din matte är bra på att skriva i den här bloggen och vi har skrattat åtskilliga gånger! Överhuvudtaget är det ju en rolig tanke det där med italienska vinthundar o agility, ja, alltså, vi är ju sheltiesar och det är ju givet att vi passar för sådant...
Hälsningar, från alla Sheltiesarna på kennel Evros i Halland:-)

Anonym sa...

Hej!
Det är en Necku hund som är pappa till lilla bebis Love, Toto heter han till vardags, men Necku Best bet yet. Han är bla världsvinnare i kapplöpning, lc champinjon och utställnings champinjon! Han är en HÖJDARE! ;) KRAM //Rebecka