söndag 15 november 2009

TRÖTT!




Syrran och jag är utmattade! Vi blev brutalt väckta av matte i dag.Hon och husse kom hem mitt i natten efter en tvådagars tripp till storstan. På morgonen kom syrran på att matte var hemma och ålade sig upp och intog min givna plats på mattes arm med nosen under hennes öra. Där låg syrran som fastklistar med superlim. Hon morrade rejält åt mig när jag lade mig på henne så aningens förnärmad fick jag vackert krypa under täcket och parkerade bakom mattes rumpa. Ungefär lika säkert som Tjernobyl...Sen väckte matte oss och drog ut oss i skogen med Luna och Helen. Väldigt kul faktiskt när vi väl kom ut. På eftermiddagen for vi iväg även denna gång med Helen och Luna. Vi åkte till hundskolan som vi säger när vi ska åka och träna. Jag har ju löpt ett tag och inte fått vara med så jag var riktigt taggad. Fick massor av köttbullar förstås. Det trista var bara den stora tunga platta tunneln som var blöt och smutsig på insidan...jag ville inte gå igenom! Matte förstod så jag fick ha tröjan på mig. Vi luktade efter detta som sura disktrasor vilket i sin tur medförde att vi fick duscha när vi kom hem. Det var faktistk jätteskönt! Sen slocknade vi. Med rätta. Tur det är måndag i morgon.

2 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Skönt att duscha? Du ÄR ju inte klok!

Dvärghundspossen sa...

Vilken tuff dag! Man förstår att ni är trötta!