söndag 13 december 2009

Häststall!


I dag var vädret grått och kyligt. Jag asade mig sakteligen upp strax före tolv. Strax efter tolv baxade matte in mig och syrran i våra getingtröjor i bilen. Vi skulle med på förättning. Jajamensan nu får man arbeta gratis. Vi skulle följa med matte som skulle inviga ett ridstall som har byggts. Vi följde med och matte invigningstalade Jag pep tragiskt under tiden eftersom vi fick vara på marken vid mattes fötter som vanliga hundar. Något som irriterasde matte en hel del. Sen fick vi går runt i stallen och titta. Jag åt massor med ljuvligt god hästskit. Syrran skällde på de hästar som stack ut sina huvuden och tittade på oss. Sedan fick vi lämna över en presnet och så var det fika! Vi fick massor med bullar. Kajsa snodde en bulle ur handen på en människa som för övrigt tyckte att vi var väldigt vackra. Sen bajsade vi in det nybyggda ridhuset framför alla människor. Matte plockade förstås upp vårt bajs i påsar vilket man kan fundera över bland dessa gigantiska högar med hästbajs. Sedan gick vi en promenad med matte i hästskogen. På det stora hela en lyckad dag i stallet.Sedan sov vi från klockan tre till klockan nio på kvällen då vi obarmhärtigt återigen bars ut i kylan för att dassa. Det har oturligt nog snöat i Huskvarna= KALLT!

2 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Shit - har jag verkligen fått en komplimang av dig?! Är du rädd att Tomten inte kommer annars??
Du, de drä tomtekläderna passade er bättre än getingtröjorna. Ni är faktiskt väldigt söta som nissar säger matte. Men min matte säger ju så mycket.... Fast ok då, hon har väl rätt. Den här gången.

Agneta och BTgänget sa...

Får man säga var riktigt bedårande tomtar!! Ser nästan ut som de poserar frivilligt och inte under kniven!
Lilla bältan Lusen har redan inlett julfrossandet genom att äta upp 500 gr frusen ekologisk nötfärs. Attans vad det sänker kroppstemperaturen och förstör getingmidjan...