tisdag 8 december 2009

Läget


I Huskvarna är det fisigt väder. När vi gick koppelpromenad i dag hade jag en retlig hosta. Matte bar mig och då blev det bra, sedan var det inget mer. Matte misstänker nu allvarliga astmatiska problem och ser framför sig cortisonbehandlingar och inhalationer samt en liten svag hundflicka som ständigt får bäras. För egen del tro jag mer på att jag hade nån skit i halsen. Eller lite sura uppstötningar som jag brukar få när vi håller på med våra grävprojekt. Syrran och jag var ute klockan tre i natt och grävde så det sprutade. Matte såg från badrumsförnstret hur energiskt vi jobbade Men av någon anledning blev hon så förtretad att hon slängde ut en schampoflaska som nästan träffade mig, detta från andra våning! Det är verkligen fruktansvärt! Matte menar att vi kan projektera på dagtid. På natten sover man. Vi har fått en hög med nya ben som har såndär go tjursnuttfyllning i. Dessa ben njuter vi av och gräver förstås ner dem också. Vem vet vad framtiden kan bära i sitt sköte?
Dessutom skadar det inte att möra dem. Vi gör idoga försök att få ta med dem in i sängen men se det går bara inte. SUCK!
På lördag skall vi åka till Götene på agilitytävling. Förra helgen gjorde jag tre kanonlopp!Mattes kompisar tyckte faktiskt att jag var bättre än syrran. Matte glömde dock bort banan en gång, en gång tog jag ett hinder extra sådär av bara farten, sen tog jag en tunnel från fel håll. Annars inga som helst problem! Jädrar vad leverpastej jag fick! Matte är numer helt övertygad om att en död vallhund bor i min kropp eftersom jag verkligen gillar att jobba på agilitybanan. Det gjorde jag INTE innan. Nu blir det mer intensiv träning och om syrran skall föda bäjbysar skall matte och jag minsann roa oss på agilitybanan i vår. Syrran kan ligga där och amma valpar och få hängtuttar!

2 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Har du blivit av med dina hängtuttar ännu?

Människor är konstiga. Fattar inte din matte att man gräver bäst när man har inspiration? Och om du inte får ta med dina gottigaste ben till sängen så måste du ju får gräva ner dem. För tänk om det kommer en räv och stjäl dem! Det gjorde en räv för mig en gång. Skiträv, hoppas den fick skabb!

Förresten; den där vinkeln din matte fotograferade om är INTE smickrande för dig!

Therese sa...

Den där bilden på Rally-Sally gör att hon ser ut som en bäver !!!

Fyyy Carin !